  • Data: 2011-04-04 10:57:22
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Sobczak wrote:

    > Nie przestaje uczyć, tylko usuwa z wymaganego zbioru i to tylko z
    > "introductory course". Uczy nadal, co sam nawet zacytowałeś.
    >
    > Poza tym chyba trochę się ktoś rozpędził w interpretacjach. Wywalenie
    > OO bo jest niemodularne (albo raczej: nie mają związku z
    > modularnością) to debilizm.

    Nie, to zauważenie faktu, że ludzie jednego o drugiego nie odróżniają i im
    się miesza. Popatrz choćby na ten wątek i pytanie o to, co to właściwie
    jest programowanie modularne.

    > To nie OO jest niemodularne, tylko pewne
    > jego realizacje takie są. W szczególności Java, C++ też. Samo OO nic
    > do modularności nie ma.

    Tak, samo OO nic do modularności nie ma.

    > Sam w innym poście napisałeś, że są języki, w których pojęcia "klasy"
    > i "modułu" są rozdzielone (chociaż nie do końca są ortogonalne). W
    > takim razie, zamiast wywalać OO jako cały paradygmat i w ten sposób
    > wylewać dziecko z kąpielą należało raczej zmienić język na taki, w
    > którym OO i modularność ze sobą nie kolidują.
    >
    > Czyli chaos. Nie przejmowałbym się tym i pewnie to chwilowa anomalia.

    Taka "chwilowa anomalia" obowiązuje np. na UW od n lat (jeszcze kiedy ja
    studiowałem to najpierw był wstęp do programowania, potem metody
    programowania, potem algorytmy i struktury danych i dopiero potem (IV
    semestr) było programowanie obiektowe (równolegle z nim była analiza
    algorytmów i programowanie współbieżne). A w wersji "+funkcyjne" od ok 10
    -- grupa zaczynających studentów u których "metodą sprawdzianu" stwierdzi
    się wystarczające opanowanie podstaw programowania imperatywnego (cóż, od
    początku ery PC wielu rozpoczynających studia ma już doświadczenie w
    programowaniu), wstęp do programowania uczony jest w oparciu o języki
    funkcyjne (żeby się studenci nie nudzili, żeby im się zwykle bardzo
    błędnie[*] nie wydawało, że wszystko wiedzą).

    [*] znam wielu takich, którym się wydawało że doskonale programują,
    przestawali uważać, i potem był szok że oblali wstęp do programowania --
    zwykkle w II terminie już im jakoś szło (a oblanie WP w obu terminach
    oznacza zakończenie kariery jako studenta informatyki -- z tego warunku
    się nie przewiduje (poza przypadkami szczególnymi, typu problemy
    zdrowotne, zdarzenia losowe, itp) -- pozostaje zwykle możliwość przejścia
    na matematykę.

    > Przecież "introductory curriculum" to nie całe studia.

    Oczywiście.

    > Tłumaczenie: studenci i tak nauczą się wszystkiego, tylko w innej
    > kolejności.

    Co jest bardzo istotne. Działanie uczenia nie jest przemienne :)

    > Czyli proszę się rozejść, nie ma na co patrzeć.

    Udajesz że, czy nie rozumiesz? :)

    pzdr
    \SK