  • 1. Data: 2010-08-31 11:46:47
    Temat: Canon pozamiatał!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Canon has announced it has developed the world's largest CMOS sensor measuring
    202 x 205mm. Approximately 40 times the size of Canon's largest commercial CMOS
    sensor, it captures images with 1/100th the amount of light required by an SLR
    camera. Its advanced circuitry allows video recording at 60 frames per second
    with 0.3 lux illumination that according to the company is roughly one-half the
    brightness of a moonlit night.

  • 2. Data: 2010-08-31 11:47:16
    Temat: Re: Canon pozamiatał!
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:46:47 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    > with 0.3 lux illumination that according to the company is roughly one-half the

    Szkiełko kitowe współpracujące z tą matrycą w specjalnej wersji limitowanej
    z tragarzem ;)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 3. Data: 2010-08-31 12:15:21
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

> [...]

    > with 0.3 lux illumination that according to the company is roughly one-half the

    do astrofotek z teleskopu na orbicie bedzie jak znalazł

  • 4. Data: 2010-08-31 12:24:12
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Its advanced circuitry allows video recording at 60 frames per second
    > with 0.3 lux illumination that according to the company is roughly one-half the
    > brightness of a moonlit night.

    *****wili się po tych slajdach D3s z kosmosu.
    Maeda San nie zobaczył swojej nowej fabryki - za mało pikseli.
    Więc zrobili 100 razy więcej niż D3s :)

    Tak na serio to wszystkie literki odpowiadające za bezpieczeństwo (sija, dija,
    wbija) będą miały mniejszy lag ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. A za te wszystkie fanaberie zapłacą przyszli właściciele 70-300L IS

  • 5. Data: 2010-08-31 13:39:22
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 31 Sie, 13:47, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:

    > Szkiełko kitowe współpracujące z tą matrycą w specjalnej wersji limitowanej
    > z tragarzem ;)

    Myślę, że "dolly" od kamery filmowej by wytrzymał.
    Da się jakoś pi razy oko policzyć ile musiałby mieć szkło np. 50 f/2.8
    do takiej matrycy, w sensie jakiegoś ułamka jej przekątnej?

    Mi wyszło z prostego przeskalowania Nikkora 50 f/1.4 proporcjonalnie
    do stosunku nowej matrycy do FF, że to będzie ponad pół metra
    (zakładając, że średnica przedniej soczewki ma nieco mniej niż
    średnica filtra czyli ok. 50 mm), może trochę mniej bo matryca FF jest
    3:2, a ta prawie prostokątna. Dodając z 10-20% średnicy na obudowę
    dostajemy taki średniej wielkości iluminator z batyskafu ;)

    --
    Michał Nitka

  • 6. Data: 2010-08-31 13:53:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 31.08.2010 15:39, Michał Nitka wrote:

> [...]
    > 3:2, a ta prawie prostokątna. Dodając z 10-20% średnicy na obudowę
    > dostajemy taki średniej wielkości iluminator z batyskafu ;)

    Nie, po prostu na miechu odsuwamy obiektyw.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2010-08-31 14:49:48
    Od: "Szymon Machel" <s...@E...interia.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, po prostu na miechu odsuwamy obiektyw.

    A miech ma podwozie samobieżne :)

    Szymon

  • 8. Data: 2010-08-31 15:38:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 31.08.2010 Szymon Machel <s...@E...interia.pl> napisał/a:

    > A miech ma podwozie samobieżne :)

    Bez przesady, weź papier 20x20cm, powiększalnik spoko działa, masz
    tam jakiś przesadnie spory obiektyw?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-08-31 16:11:09
    Od: "Szymon Machel" <s...@E...interia.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości

    > Bez przesady, weź papier 20x20cm, powiększalnik spoko działa, masz
    > tam jakiś przesadnie spory obiektyw?

    A jak chciałbym taki odpowiednik 300 dla małego obrazka z dobrym światłem,
    bez zniekształceń geometrycznych, winietowania etc ?
    Przecież nie będę dla każdego obiektywu osobnego dźwigadła używał
    tylko chciałbyn uniwersalne :)

    Szymon

  • 10. Data: 2010-08-31 16:42:09
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 31/08/2010 12:46, Mateusz Ludwin wrote:
    > Canon has announced it has developed the world's largest CMOS sensor
    > measuring 202 x 205mm. Approximately 40 times the size of Canon's
    > largest commercial CMOS sensor, it captures images with 1/100th the

    jak znalazł do teleskopów .... tylko nie wiem dlaczego, tam się ponoć
    lepiej sprawdza CCD

    B.