  • 1. Data: 2010-08-31 05:49:40
    Temat: NEF z coolscana IV
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Witam.

    Mam skaner do filmów jak w temacie.
    Ma on możliwość zapisu do jpg, tiff, bmp i NEF.

    Czy jest jakaś wywoływarka zdolna otworzyć te NEFy?
    Nie dało rady Bibble, Ligtroom, Rawtherapee.
    Jedynie oryginalny nikonscan to sobie otwiera,
    ale to mała zaleta bo nim skanuje.

    Zastanawiam się, czy dałoby się z takiego NEFa wyciągnąć więcej
    niż z tiffa uzyskanego z nikonscana lub vuescana.

    JD

  • 2. Data: 2010-08-31 06:43:20
    Temat: Re: NEF z coolscana IV
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy dałoby się z takiego NEFa wyciągnąć więcej
    > niż z tiffa uzyskanego z nikonscana lub vuescana.

    Spróbuj z Nikon Capture NX.
    Kiedyś działało...

  • 3. Data: 2010-08-31 08:11:12
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Spróbuj z Nikon Capture NX.
    > Kiedyś działało...

    Dzięki, spróbuję wieczorkiem.

    JD

  • 4. Data: 2010-08-31 09:22:16
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Dzięki, spróbuję wieczorkiem.

    Ale sprobuj w jakiejs starszej wersji niz obecna. Ostatnio wydano ViewNX
    2 i Nikon Capture NX 2.2.5. Uzytkownicy ViewNXa narzekali na to, ze
    wlasnie nie otwiera NEFow z CoolScana, wiec moze Nikon Capture tez
    zostal z tego okrojony...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2010-08-31 09:30:07
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Zastanawiam się, czy dałoby się z takiego NEFa wyciągnąć więcej
    > niż z tiffa uzyskanego z nikonscana lub vuescana.

    Nie da się i nie ma sensu zawracać sobie tym głowy. Nikon coś zamotał
    i NEF z Coolscana to praktycznie TIFF, to nie są prawdziwe dane RAW.

  • 6. Data: 2010-08-31 09:31:24
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Nie da się

    (tzn. nie da się czegoś w ten sposób ugrać - NEF-a można sobie Nikon
    Capture'em otworzyć)

  • 7. Data: 2010-08-31 09:57:09
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Nie da się i nie ma sensu zawracać sobie tym głowy. Nikon coś zamotał
    > i NEF z Coolscana to praktycznie TIFF, to nie są prawdziwe dane RAW.

    Jakoś nie wyobrażam sobie, co takiego dodatkowego mógłby skaner
    zapisać w NEF-ie, czego nie zapisuje w TIFF-ie.
    Czy ktoś wie??

    Pozdrawiam
    Les

  • 8. Data: 2010-08-31 10:17:15
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Jakoś nie wyobrażam sobie, co takiego dodatkowego mógłby skaner
    > zapisać w NEF-ie, czego nie zapisuje w TIFF-ie.
    > Czy ktoś wie??

    Mógłby zapisywać dane w postaci liniowej - tak jak je zarejestrował
    układ CCD skanera.

  • 9. Data: 2010-08-31 11:08:53
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie otwiera NEFow z CoolScana, wiec moze Nikon Capture tez zostal z tego

    Na stronie nikona najwyzsza pełna wersja to 2.0.0
    wyzsze to updaty wymagające najpierw pełnej instalacji,
    więc może będzie to miał.

    Sciągnąłem wersję 60-dniową, orientujesz się może
    czy mając skaner nikona mozna go (NC-NX)
    uaktywnić do pełnej wersji, czy też trzeba kupować?
    To pytanie tak na zaś, gdyby mi się zabawa z tym spodobała.

    JD

  • 10. Data: 2010-08-31 16:13:41
    Od: JD <j...@g...com>

    On 31 Sie, 07:49, "JD" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy dałoby się z takiego NEFa wyciągnąć więcej
    > niż z tiffa uzyskanego z nikonscana lub vuescana.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    NX2 otwiera te nefy, ale faktycznie nie da się uzyskać więcej niż z
    TIFFa wprost ze skanera.

    JD