    From: "Łukasz" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon SX20 i Panasonic FZ28/38 i pytanie do uzytwkownikow
    Date: Wed, 13 Jan 2010 15:36:52 +0100

    Dzieki za Wasze uwagi, napewno jakos pomoga w wyborze...

    W sumie to jest aparat dla siostry, ktora chciala miec ruchomy ekran (nie
    jest to jednak priorytet dlatego pod uwage tez biore Panasonica).
    Zastanawia mnie w Panasonicu format nagrywanych filmow AVCHD Lite, ktory
    pewnie bedzie potrzebowal jakiejs obrobki. Z canona od razu mozna sobie
    zgrac MOV. Nie mialem jeszcze osobiscie stycznosci z AVCHD wiec tez nie wiem
    na ile byloby to problematyczne.
    Jakbym mial sam wybierac aparacik to nie wiem czy nie sklanialbym sie jednak
    ku temu Panasonicowi, chociaz ruchomy ekranik jest super.. Mam teraz
    starszego Canona z takim ekranem i w sumie czesto korzystam..

    Narazie co do tych aparatow to udalo mi sie zebrac ze:

    Canon mam zimna stopke na dodatkowa lampe, ruchomy ekranik, wiekszy zoom,
    chociaz nie wiem czy w praktyce bedzie to duza roznica, jest ciemniejszy w
    tele, z tego co zauwazylem to moze robic lepsze zdjecia w dobrym swietle (na
    zewnatrz), ma chyba wiekszy wizjer, ogolnie aparacik jest wiekszy i ciezszy,
    zasilany jest paluszkami, co dla mnie chyba jednak jest na plus (kwestia
    gustu).

    Dzwignia zoom chyba mi w Canonach nie przeszkadza...

    Panasonic z kolei posiada format RAW, nagrywa filmy w AVCHD Lite, z tego co
    czytalem ma cechuje sie mniejszymi aberacjami chromatycznymi. Wyczytalem ze
    ma szybszy AF, ale na ile to prawda to juz nie wiem.. Robi lepsze zdjecia w
    gorszych warunkach oswietlenia, cechuje sie mniejszymi szumami przy wyzszych
    ISO Nie lubie robic z lampa wiec dla mnie to istotne Sama lampa jest ponoc
    dosc dobra i niezle doswietla. Jest mniejszy i lzejszy.

    Jesli chodzi o wykonanie, oba wygladaja niby oki... ale nie sprawdzalem tak
    dokladnie jak Przemo.
    To narazie tyle co mi przychodzi do glowy... bede sie jeszcze zastanawial.
    Raczej juz biore pod uwage tylko te dwa aparaty.

    Pozdrawiam!