  • Data: 2009-10-12 09:35:35
    Temat: Re: Canon EF 70-200 mm f/4L USM - czy warto doplacac do IS?
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):
    > motyw.

    > to co napisales nie jest prawda , ale przyjmuje ze tak niefortunnie
    > sformulowales mysl jeno - sentencji mozna sie domyslec.
    >
    > chce zwrocic uwage na maly szczegol , ktory nie ma wielkiego
    > znaczenia , wiec nie jest na ogol znany.
    >
    > dla motywow ruchomych wektory ruchu rzeczywistego i pozornego od "
    > drgajacej reki " sie dodaja.
    >
    > zalaczenie IS powoduje zmniejszenie tego wektora od " drgajacej reki
    > " co powoduje ze dla motywow ruchomych IS pozwala na wydluzenie
    > czasu naswietlenia o ok 1/3 do 1/2 ev. [...]

    Może zostawmy już te krążki. Generalnie jak włączę IS, to mam nieporuszone
    zdjęcie z czasem dłuższym o 2-3 EV. Czyli niebo i inne elementy tła są
    nieporuszone, może się co najwyżej rozmazać ptak na ich tle. Proste.

    Bez IS w obiektywie 70-100mm, jeśli się fotografuje ludzi, którzy nie wykonują
    sportów albo szybkich ruchów, ograniczenie czasu nakłada drżenie ręki, nie
    obiekt. Bo z czasem 1/60 sekundy ludzie będą na zdjęciu nieporuszeni, ale bez
    IS takie zdjęcie z takiego obiektywu będzie raczej poruszone. O to mi mniej
    więcej chodziło.

    Maciej