  • Data: 2013-01-21 16:17:44
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: Raffaello <r...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mt wrote:

    > Tak jak już Ci napisano, szklarnię. IMO Canon obecnie chyba najgorzej
    > się prezentuje pod względem tańszych szkieł (taniość oczywiście jest
    > rzeczą względną) systemowych pod cropa. Na próżno w Canonie szukać
    > jakościowo-cenowych odpowiedników takich szkieł jak 18-105 czy 35/1.8. A
    > jeżeli nie przeszkadza Ci wizjer elektroniczny, to zastanów się nad
    > jakimś SLT. Na bagnet A też już jest trochę ciekawych szkieł, a
    > wbudowana stabilizacja pozwala też zaoszczędzić nieco na szkłach
    > niesystemowych (np. Tamron 17-50/2.8 i Sigma 50-150/2.8).

    Ale ja nie chcę mieć aparatu Sony. Nie kupię nigdy niczego z Sony - mam
    swoje powody ku temu. A że mają SLT - ich sprawa. Dla mnie w tej chwili
    liczy się to, że mogę mieć w zasięgu reki do uzyczenia "jakby co" obiektywy
    od kumpli co mają Nikona czy Canona.
    Dalej - Canona mam i albo daję te 2.5 kafla i mam body z nowym 18-55 i
    obiektywy te, które miałem do niego - albo kupuję Nikona z 18-55, dokładam
    jeszcze troszkę i mam jakiegoś zooma w miarę rozsądnej cenie. Przy czym dla
    mnie rozsądna cena to jest tak do okolic 1000 PLN. Po prostu nie żyję z
    fotografii, moje zdjęcia nie pracuja na mnie i to jest tylko i wyłącznie
    moje hobby.
    Nie nie zamierzma też wchodzić w kompakciki bo takowego miałem i czasami mam
    w reku i nie sięga on do połowy piętki lustrzanki jeśli chodzi o to CO można
    uzyskać i w JAKI sposób.
    Miałem też w ręku hybrydę - to też nie jest to.
    Ktoś w niższym wątku dawał linka do wspaniałych zdjęć wykonanych róznymi
    aparatami - pozwolę się tu odnieśc, że zdjęcia są fajne, ale byle
    pałerszotem ich nie zrobił, tylko musiał mieć coś, co nie łapie szumy w
    biały dzień w cieniu dachu... (sic!!!). (vide A630)

    Jeśli chodzi o wizjer - korzystam praktycznie tylko z wizjera. Rzadko kiedy
    z LV.

    Ponawiam więc pytanie - Nikon D5100 czy Canon 650D?
    Nikt nie ucierpi, jeśli źle wybiorę - chcę tylko poznać rady bardziej
    doświadczonych ode mnie :)