  • Data: 2010-03-19 13:26:52
    Temat: Re: Canon 5DII vs Nikon D700
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/03/2010 10:28, de Fresz wrote:

    poczytałem sobie Twoje archiwalne posty i widzę że Ty generalnie znasz
    się na rzeczy, w zakresie druku pewno lepiej niż ja. Ale z tym wołaniem
    JPEGów to , panie ..... porażka

    > Dżizas, a ten dalej swoje. Właśnie rzecz w tym, aby zdjęcie do workflowu
    > CM wchodziło _zawsze_ w tej samej postaci. A wołanie rawa jest
    > najprostrzą drogą, aby różnymi suwaczkami sobie równo
    > spierdzielić podstawy kalibracji.

    do tej pory masz rację.

    > Owszem, to mógłby być raw, ale tylko i
    > wyłącznie, jeśli jedynym tykanym ustawieniem będzie WB i nic więcej (w
    > ostateczności jeszcze ekspozycja, ale to trzeba najpierw sprawdzić w
    > jakim zakresie)

    właśnie w ten sposób się robi zdjęcie karty na potrzeby kalibracji.
    Wszystkie ustawienia są tylko i wyłącznie do kalibracji kolorów, zaczyna
    się od WB. Chcesz - poszukam skryptu fotoszopa który robi kalibrację
    automatycznie, ze zdjęcia karty.

    > - wszystko inne musi być identycznie dla _wszystkich_
    > zdjęć, inaczej cały profil jest psu na budę.

    dla wszystkich - jeżeli chcesz mieć idealne odzworowanie kolorów (hue ,
    saturation i luminance) dla wszystkich zdjęć. Dla większości zastosowań
    wystarczy najlepsze hue, dobre saturation i luminance wg widzimisie
    fotografa. Czyli kalibracja dla danych warunków oświetleniowych,
    wykonana na podstawie zdjęcia karty kolorów, zastosowana dla innych
    zdjęć w sesji.

    B.