  • 101. Data: 2009-08-03 08:49:47
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-02 23:15:33 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Owszem,

    No to dawaj.

    > tylko teraz poproszę o zgrubny procentowy udział takich zdjęć w tym,
    > co robią tu piszący.

    A bo ja wiem? Co ja, GUS? ;-) Mi się już zdarzyło potrzebować, a nie
    robię pasjami sportu (wręcz sporadycznie). Tak poza tym, to też lubię
    centralny i przekadrowanie (i używam nagminnie), co nie z zmienia
    faktu, że boczne się przydają.

    > A z ciekawostek - prawie zawsze gdy spoglądam w wizjer ''obcego''
    > aparatu ustawiony jest autowybór (i pikanie).

    Autowybór to nie wiem, ale pikanie sam lubię ;-)

    de Fresz

  • 102. Data: 2009-08-03 08:57:29
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Olek napisał(a):

    > powiedz mi z jaką puszką używasz tego LV - bo na C50D to pomyłka - mam i
    > nie wyobrażam sobie robić tym zdjęcia... bo LV w lustrzankach to
    > pomyłka.

    Wybacz, ale czym to się różni od "wzorcowego" LV (w kompaktach?)?
    Prędkością AF? Nikt nie robi wyścigów konnych lub piłki nożnej
    ustawiając ostrość na kontrast (nie ważne, lustrzanką czy kompaktem).
    Poza tym wyraźnie napisano już, że LV ze statywu, czyli domyślnie przy
    fotografowaniu obiektów statycznych.

    > ale ja nie widziałem żadnego zawodowego fotografa robiącego zdjęcia
    > na LV.

    To znaczy tylko tyle, że mało widziałeś. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 103. Data: 2009-08-03 09:00:38
    Od: Olek <o...@u...eu>

    bakulik at work wrote:

    > Wybacz, ale czym to się różni od "wzorcowego" LV (w kompaktach?)?

    prędkością działania, nie tylko AF, który jest w trybie LV pomyłką
    pomyłek :)

    > Prędkością AF? Nikt nie robi wyścigów konnych lub piłki nożnej
    > ustawiając ostrość na kontrast (nie ważne, lustrzanką czy kompaktem).

    kolego Janko twierdzi, że korzysta tylko z centralnego punktu AF i LV :)

    > Poza tym wyraźnie napisano już, że LV ze statywu, czyli domyślnie przy
    > fotografowaniu obiektów statycznych.

    też pomyłka, chyba że fotografuje nieruchomy dzbanek

    > To znaczy tylko tyle, że mało widziałeś. ;)

    albo dużo :) bez sensu :)

  • 104. Data: 2009-08-03 09:17:08
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    > prędkością działania, nie tylko AF, który jest w trybie LV pomyłką
    > pomyłek :)

    Ale w którym miejscu? Między naciśnięciem spustu, a zrobieniem zdjęcia?
    Przecież to moment. Pomiar ekspozycji? W czasie rzeczywistym. Więc
    gdzie?

    > kolego Janko twierdzi, że korzysta tylko z centralnego punktu AF i LV :)

    Ale nie jednocześnie chyba. :) W LV ostrzysz na kontrast w dowolnym
    punkcie obrazu lub w tym samym miejscu ręcznie i jest ok.

    > też pomyłka, chyba że fotografuje nieruchomy dzbanek

    Dzbanek, szafę, modelkę, co za różnica - każdy z tych "obiektów" potrafi
    się chwilę nie ruszać. :) Zdjęcia dzbanków też się przecież robi.

    > albo dużo :) bez sensu :)

    Albo tylko to, co chciałeś zobaczyć. Też bez sensu. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    CPU not found. Software emulation.

  • 105. Data: 2009-08-03 09:28:10
    Od: Olek <o...@u...eu>

    bakulik at work wrote:

    > Ale w którym miejscu? Między naciśnięciem spustu, a zrobieniem zdjęcia?
    > Przecież to moment. Pomiar ekspozycji? W czasie rzeczywistym. Więc
    > gdzie?

    wszędzie... shutter lag też jest duży, w każdy razie w C50D się to nie
    sprawdza...

    > Ale nie jednocześnie chyba. :) W LV ostrzysz na kontrast w dowolnym
    > punkcie obrazu lub w tym samym miejscu ręcznie i jest ok.

    no nie jednocześnie :)

    > Dzbanek, szafę, modelkę, co za różnica - każdy z tych "obiektów" potrafi
    > się chwilę nie ruszać. :) Zdjęcia dzbanków też się przecież robi.

    eee lepiej i sprawniej zrobisz to bez LV ustawiając sobie jakiś skrajny
    punkt ostrości do skadrowania... :)

    > Albo tylko to, co chciałeś zobaczyć. Też bez sensu. ;)

    no wiesz być moze gdzieś w Polsce szaleją z lustrzankami i włączynm LV -
    ja tego nei widziałem...

    Każdy zawodowy fotograf przykłada aparat do oka, albo ja źle widze :)

  • 106. Data: 2009-08-03 10:35:57
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    > wszędzie... shutter lag też jest duży, w każdy razie w C50D się to nie
    > sprawdza...

    Zapomniałeś dodać "dla mnie". :) Mi tam czasem LV sie przydaje.

    > eee lepiej i sprawniej zrobisz to bez LV ustawiając sobie jakiś skrajny
    > punkt ostrości do skadrowania... :)

    Gorzej, jak masz aparat na statywie i w żadnym z miejsc, gdzie wypada
    punk AF, nie ma na co złapać ostrości. ;) No co - może się tak zdarzyć.
    :) Albo częsciej - nie ma tam miejsca, na które byś CHCIAŁ ustawić
    ostrość.

    > Każdy zawodowy fotograf przykłada aparat do oka, albo ja źle widze :)

    Bardzo uogólniasz. Fotoreporterzy na pewno, ale np. studyjni? A jak
    robią dużym formatem? Nie sposób tego przyłożyć do oka, zostaje tylko
    "LV" na matówce. ;)

    Tak więc określenie KAŻDY jest, jak by to ująć, nie do końca prawdziwe.
    :) Tak więc proponuję już więcej nie rozwijać tej części wątku.

    LV jest w lustrzankach i niektórym osobom w pewnych przypadkach się
    przydaje. Nie można tego skreślać "bo mi sie nie podoba". Kiedyś tak
    narzekano na światłomierz wbudowany w aparat. A teraz? Pokaż współczesną
    lustrzankę czy kompakt bez światłomierza. Nawet średni format toto ma
    (ba, ma AF!). :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Wynik polskiej reprezentacji w boksie: 3 złote, 2 srebrne i 4 mleczne.

  • 107. Data: 2009-08-03 10:36:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Olek pisze:

    > więc ostrzysz środkowym i machasz głowicą statywu? :D jeszcze mi napisz
    > że robisz bez statywu zaffodoffe zdjęcia. Wybacz ale sam się pogrążasz.

    czy tak Ci trudno zrozumieć że ktoś może zarabiać sensowne pieniądze
    fotografując martwe natury. Naprawdę masz problemy z czytaniem ze
    zrozumieniem. Cały czas mowa jest że LV to statyw, dzięki temu masz
    ostrzenie na detekcje kontrastu (zero problemów z trafieniem AF) na
    dowolny punkt w obrazie, histogram na żywo (idealne przy krajobrazie, w
    studio nieużyteczne), jeśli manualne szkła to masz 10x powiększenie na
    konkretnym telewizorze w takim C450D. A twoja teoria to co tylko 9
    punktów i wachlowanie głowicą ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 108. Data: 2009-08-03 10:39:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    bakulik at work pisze:
    > Dzbanek, szafę, modelkę, co za różnica - każdy z tych "obiektów" potrafi
    > się chwilę nie ruszać. :) Zdjęcia dzbanków też się przecież robi.

    Dokładnie :) i po naprawdę dobrym opanowaniu rzemiosła są to znacznie
    większe pieniądze do wyrwania niż te wszelkie tzw. reportażowe kotlety ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 109. Data: 2009-08-03 10:41:04
    Od: Olek <o...@u...eu>

    bakulik at work wrote:

    > Zapomniałeś dodać "dla mnie". :) Mi tam czasem LV sie przydaje.

    ok dodaję - dla mnie...

> [...]
    > punk AF, nie ma na co złapać ostrości. ;) No co - może się tak zdarzyć.
    > :) Albo częsciej - nie ma tam miejsca, na które byś CHCIAŁ ustawić

    hmmm akurat te punkty AF są tak ustawione, że ciężko żeby nie były
    przynajmniej w minimalnej odległości od punktu ostrości... ale może
    tylko ja tak mam :)

    > Bardzo uogólniasz. Fotoreporterzy na pewno, ale np. studyjni? A jak
    > robią dużym formatem? Nie sposób tego przyłożyć do oka, zostaje tylko
    > "LV" na matówce. ;)

    rozmwiamy o C50D vs. 500D - może studyjni się bawią w LV i czekają 100
    lat aż się ustawi AF na dane pole i zrobi zdjęcie :) modelka (lub model)
    zamrożona :D

    > Tak więc określenie KAŻDY jest, jak by to ująć, nie do końca prawdziwe.
    > :) Tak więc proponuję już więcej nie rozwijać tej części wątku.

    ok zgodze się.. Już jeden zaffodoffiec używa, więc nie mogę uogólniać :)

    > LV jest w lustrzankach i niektórym osobom w pewnych przypadkach się
    > przydaje.

    w pewnych przypadkach - zgoda :)

> [...]
    > narzekano na światłomierz wbudowany w aparat. A teraz? Pokaż współczesną
    > lustrzankę czy kompakt bez światłomierza. Nawet średni format toto ma

    :)

  • 110. Data: 2009-08-03 16:01:46
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 03 Aug 2009 12:36:51 +0200, cichybartko napisał(a):

    > Cały czas mowa jest że LV to statyw, dzięki temu masz ostrzenie na
    > detekcje kontrastu (zero problemów z trafieniem AF) na dowolny punkt
    > w obrazie

    Jak sie juz ma ten aparat na statywie i jak sie juz ma to LV to sie ostrzy
    manualnie chyba ze jest sie skonczonym leniem patentowanym.

    Kyniu