  • 91. Data: 2009-08-03 05:25:33
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Widze ze Ty tak mozesz do znudzenia - wiec OK, po raz kolejny i tak do
    > znudzenia bede Ci powtarzal - to efekt uboczny pracy konstruktorow a nie
    > cel do ktorego dazyli. Zalozeniem nie bylo wyciszenie pracy lustra ale tez
    > nikt nie kwestionuje ze ciche lustro jest zaleta (zazwyczaj).

    A skad o tym mozesz wiedziec ?
    Byles czlonkiem zespolu konstruktorow?
    A moze menagerem , ktory formulowal zalozenia?
    Wybacz al nie mozesz byc zrodlem wiadomosci na ten temat.

    A ja przypominam sobie iz w przeszlosci dosyc czesto napotykalem sie w
    prasie fotograficznaj na informacje na temat kolejnych rozwiazan
    konstrukcyjnych zmierzajacych do wyciszenia i zmniejszenia drgan od
    lustra.
    Skomplikowane mechanizmy sluzace temu.
    Ja nie wierze , zwyczajnie nie wierze , gdyz to sie kupy nie trzyma ,
    iz konstrutorzy zamierzali jedynie podniesc szybkosc pracy lustra nie
    zajmujac sie problemem amortyzacji drgan i halasu.
    Skoro lustro pracuje szybciej , napiera wiekszej energii kinetycznej ,
    ktora musi przekazac hamujac. to jest oczywistym , ze zagrozenie
    wiekszym halasem oraz zwiekszonymi drganiami wystepuje. A skoro udalo
    sie halas i wstrzasy ograniczyc to nie wierze , ze jest to "skutek
    uboczny" - jak piszeszesz - a wynik swaidomego dzialania i dazenia do
    okreslonego celu.

    Nie ma sensu jesli bedziesz jeszcze 10 000 razy powtarzal , ze to
    skutek uboczny gdyz
    - to nie ma w naszej dyskusji zadnego znaczenia czy c50d pracuje
    ciszej wskutek efektowow ubocznych czy jest to zamierzenie
    konstruktorskie . c50d jest wyraznie cichszy i drzy mniej - cecha
    majaca znaczenie w praktyce.
    - nie mozesz wiedziec jaki w istocie cel mieli konstruktorzy , mozna
    sie domyslac po wynikach. A wynikiem jest spokojniejsza praca lustra ,
    czyli mozna sie domyslac , ze byla ona celem konstruktorow - nie
    wierze , ze cos tu bylo dzielem przypadku i efektem ubocznym.

    > Dla Ciebie moze nie - ale dla wielu roporterow tudziez fotografow ktorym
    > zdarza sie robic zdjecia reportazowe to bardzo istotny parametr.

    ja tej cechy nie wymienilem porownujac oba aparaty , gdyz nie jest
    najwazniejsza.
    Akurat ja z niej korzystym , tzn robie zdjecia w serii dosyc czesto i
    wieksza czestotliwosc zdjec jest dla mnie b korzystna z calkiem
    innych powodow.

    Szybkosc jaka odawalo sie osiagnac za pomoca dzwigni szybkiego
    przesluwu jest w zdecydowanej wiekszosci przypadkow fotografii
    amatorskiej wystrczajaca . Ile to moze byc - 1 zdj/sek ?

    > Rozmawialismy o Canonie 50D wiec nie schodz na konkurencyjna marke :-)

    nie schodze na marke konkurencyjna c50d ma obudowe elektronowa czyli
    wykonana ze stopow aluminiow-magnezowych.

  • 92. Data: 2009-08-03 05:27:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Od g9? :)

    Popatrz na temat.

  • 93. Data: 2009-08-03 05:28:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" 9...@n...lechistan.com

    > Dla mnie nawet 100 G zbędnego balastu to bardzo dużo. :)

    Chucherko ;)

  • 94. Data: 2009-08-03 06:38:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Popatrz na temat.

    Popatrz o czym pisałem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 95. Data: 2009-08-03 06:59:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > zawodowiec? muahahh

    No cóż, śmiej się skoro ni rozumiesz wagi tego wynalazku, a ja dzięki
    temu m.in. opanowałem szybkie tworzenie panoram do wydruków
    wielkoformatowych w studio, czym wyrugowałem dotychczasowego zawodowca
    pewnej firmy, pstrykającego dla nich od lat. Nie potrafił miso
    dostarczyć czterdziestomegapikselowych ujęć.

    Ale gros fotografów zawodowych to bardzo odporne na nowości ludki
    piszące często ''hahaha'' (muahahh to jakaś chęć wyindywidualizowania
    się? :)
    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 96. Data: 2009-08-03 07:00:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > on foci na LV - daj mu spokój :) nie zaffodoffo zdjęcia sobie robi

    Czytaj w swej zajadłości - przy portretach nie da się na razie używać lv.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 97. Data: 2009-08-03 07:47:07
    Od: Olek <o...@u...eu>

  • 98. Data: 2009-08-03 07:48:03
    Od: Olek <o...@u...eu>

  • 99. Data: 2009-08-03 08:43:51
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > pewnej firmy, pstrykającego dla nich od lat. Nie potrafił miso
    > dostarczyć czterdziestomegapikselowych ujęć.

    powiedz mi z jaką puszką używasz tego LV - bo na C50D to pomyłka - mam i
    nie wyobrażam sobie robić tym zdjęcia... bo LV w lustrzankach to
    pomyłka. Cieszę się , że opanowałeś szybkie tworzenie panoram (klaskać?
    :D), ale ja nie widziałem żadnego zawodowego fotografa robiącego zdjęcia
    na LV.

    ps
    muahaha to bardziej ironicznie i szyderczo ;P

  • 100. Data: 2009-08-03 08:45:25
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:

    > Czytaj w swej zajadłości - przy portretach nie da się na razie używać lv.

    więc ostrzysz środkowym i machasz głowicą statywu? :D jeszcze mi napisz
    że robisz bez statywu zaffodoffe zdjęcia. Wybacz ale sam się pogrążasz.