  • 11. Data: 2009-12-11 10:51:23
    Temat: Re: Canon 15-85 IS na optycznych
    Od: "tomek" <t...@o...pl>

    > bywa rzeczywiscie tak jak piszesz ale
    > mamy tamrona z IS   i 2,8 w calym zakresie ogniskowych.

    Tak ale pisales o "taniutkim" Tamronie

    pozdr.
    --
    http://photo.net/photos/Szostok

  • 12. Data: 2009-12-11 10:51:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Winetoo pisze:

    > Niemożliwe. W naszych szerokościach geograficznych??? :-)))
    > To pewnie był jakiś las w egipcie :-)))
    >
    > A ja wolałem zamienić Tamrona f / 2.8 na stabilizowanego kita Canona. Bo w
    > plenerze znacznie częściej potrzebowałem stabilizacji zamiast statywu niż
    > światła. Ale to pewnie niemożliwe. W naszych szerokościach widoczki robi
    > sięna f/2.8 :-)))

    Widocznie tak orzekły wykresy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-12-11 11:25:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    John Smith pisze:
> [...]
    non_EF-S_15-85_mm_f_3.5-5.6_IS_USM.html

    > Ale się rzuciliśmy! :-)
    > "Awaria, przepraszamy"

    Jak zamiast "ść" wpisujesz jakieś robaczki - to i masz awarię :-P

  • 14. Data: 2009-12-11 12:05:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    non_EF-S_15-85_mm_f_3.5-5.6_IS_USM.html

    > Jak zamiast "ść" wpisujesz jakieś robaczki - to i masz awarię :-P

    Dałem się podejść Lol-kowi :-)

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-12-11 13:21:11
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > obiektyw o jasnosci 5,6  nie moze byc rewelacyjny.
    > za ciemny do jakichkolwiek zastosowan.

    Skoro tak piszesz to zapewne miałeś w rączkach 400/5.6L

    > nic nie zastapi  dobrzue skorygowanego obiektywu 2,8

    W sklepie, obok wagi ;)

    Wiesz, że Canon ma w piwnicach R&D schowany prototyp 24-135mm f/2.8L z czasów
    24-70L?
    Wiesz dlaczego go nie puścili na rynek? Żeby sportowi reporterzy nie pomyli go z
    200/1.8L....
    Chcesz się wypowiadać o 15-85IS, to zapodaj zdjęcia z 28-135IS, 24-140VR, czy
    16-85VR lub ZA16-80.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 16. Data: 2009-12-11 13:36:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 17. Data: 2009-12-11 13:47:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Skoro tak piszesz to zapewne miałeś w rączkach 400/5.6L

    przeciez nie piszemy w tym watku o 400 tylko o 85mm

    400 5,6 ( zreszta mam ) nie jest obiektywem uniwersalnym ,
    podstawowym , nie zawsze stosujesz czy sie da zastosowac. Zreszta na
    400 jest tak mala GO ze jesli sie da to trzeba przymknac od chocby
    do tych 5,6 zeby cokolwiek bylo ostre.

    ale 17-85 - toz to uniwersalny zakres , 5,6 jest ciemny.
    pewnie- podciagniesz iso i zrobisz. ale gdyby to bylo 2,8 to przy
    tym pociagnietym iso mialbys jeszcze wieksze mozliwosci.

    dla mnie obiektyw o tym zakresie ogniskowych z jasnosci 5,6
    definitywnie odpada.
    wole dolozyc pare stowek i kupic jasniejszy pare miesiecy pozniej.

    > W sklepie, obok wagi ;)
    >
    > Wiesz, że Canon ma w piwnicach R&D schowany prototyp 24-135mm f/2.8L z czasów
    > 24-70L?

    nie wiem i szczerze mowiac watpie zeby canon mial piwnice .

    > Wiesz dlaczego go nie puścili na rynek? Żeby sportowi reporterzy nie pomyli go z
    > 200/1.8L....

    a co to ma wspolnego z 15-85 /5,6 ?

    > Chcesz się wypowiadać o 15-85IS, to zapodaj zdjęcia z 28-135IS, 24-140VR, czy
    > 16-85VR lub ZA16-80.

    a dlaczego nie mozna wyrazic swojej opini bez zapodania zdjec z
    wymienionych obiektywow ?

    mnie obiektyw o tej ogniskowej i jasnosci 5,6 nie podnieca , wogole
    mnie nie interesuje- ze dobrze skorygowany to malo.

    dla mnie musi byc dobrze skorygowany i jasny.
    taka juz mam odchylke.

  • 18. Data: 2009-12-11 13:54:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    to malo.

    > dla mnie musi byc dobrze skorygowany i jasny.
    > taka juz mam odchylke.

    a zreszta trywialny przyklad

    wystwilem obiektyw przez okno , jest juz cimnawo na 200 iso z prz. 2,8
    pokazal czas 1/50

    dla 5,6 juz 1/13 . nawet z IS przy 1/13 za bardzo nie podskoczysz.

    trza ciagnac iso o 1 , 2 ev. i na ch... mi takie igraszki ?

  • 19. Data: 2009-12-11 13:55:27
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Pieprzysz jak XX YY.
    > Otóż pół mojej galerii to pstryki z ciemnego obiektywu robione w ciemnych
    > lasach w zimie w niepogodę.

    Dokładnie masz rację :-). Ja też często używam 28-135/3,5-5,6 i nie
    narzekam, a w Egipcie nigdy nie byłem ;-)). Tylko że ja nie podniecam się
    testami, wykresami ani podobnym bełkotem....
    Pozdr.
    RJ

  • 20. Data: 2009-12-11 14:01:21
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > podstawowym , nie zawsze stosujesz czy sie da zastosowac. Zreszta na
    > 400 jest tak mala GO ze jesli sie da to trzeba przymknac od chocby

    Możesz wytłumaczyć w jaki sposób obiektyw o dziurze 5,6 można przymknąć
    do.... 5,6? ;-))))

    > ale 17-85 - toz to uniwersalny zakres , 5,6 jest ciemny.
    > pewnie- podciagniesz iso i zrobisz.

    Jakoś używam 3,5 - 5,6 i często właśnie ok. 5,6. I jakoś nie zauważam żeby
    było bardzo ciemno :-). Gdyby to było 200-300 mm to wtedy faktycznie
    problem, ale 28-135 spokojnie daje radę...

    > dla mnie obiektyw o tym zakresie ogniskowych z jasnosci 5,6
    > definitywnie odpada.

    Na zdrowie :-)

    > wole dolozyc pare stowek i kupic jasniejszy pare miesiecy pozniej.

    Parę stówek??? Chyba w przypadku kitowych ;-))))