  • 1. Data: 2009-05-01 09:31:02
    Temat: Canoc sx10 vs Olympus SP-590 uz
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Myślałem o sx10, ale wczoraj trzymałem w rękach:
    http://www.optyczne.pl/1495-nowo%C5%9B%C4%87-Olympus
    _SP-590_UZ_z_26-krotnym_zoomem.html

    i wydał mi się ciekawy.
    Jak wg Was wygląda to porównanie?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-05-01 16:34:23
    Temat: Re: Canoc sx10 vs Olympus SP-590 uz
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Negatyw pisze:
    > Witam
    > Myślałem o sx10, ale wczoraj trzymałem w rękach:
> [...]

    Ale jakie porównanie???
    Nie dałeś linku do żadnego porównania, tylko do krótkiej informacji o
    Olympusie.
    A tak w ogóle, to o co biega? Pytasz się, czy większy jest lepszy?
    Swojej kobiety się zapytaj. Tutaj prawie sami faceci :p

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-01 18:58:24
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> wrote:

    > Myślałem o sx10, ale wczoraj trzymałem w rękach:
    > http://www.optyczne.pl/1495-nowo%C5%9B%C4%87-Olympus
    _SP-590_UZ_z_26-krotnym_zoomem.html

    > i wydał mi się ciekawy.
    > Jak wg Was wygląda to porównanie?

    Że się tak przekleję... ;-)

    A tak już całkiem przy okazji - producenci kompaktów często malują
    na swoich korpusach 10x, 15x, 24x, itd. bez objaśniania cóż ten "x"
    znaczy. Może na potrzeby wiosennego wysypu próśb o mocno zoomiaste
    kompakty przyjąć konwencję, iż ten "x" to WACINO :))

    "x" = WACINO = "współczynnik aberracji chromatycznej i nieostrości obiektywu".

    mały "x" - masz małe WACINO, duży "x" - martw się, bo i WACINO duże ("WACINY
    obiektyw" :))))

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 4. Data: 2009-05-01 20:41:24
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jakie porównanie???

    Porównanie - zostawiłem Wam drodzy Profesjonaliści :) Stąd brak linka
    porównawczego...
    Zastanawiam się nad kupnem aparatu. Nie widzę się z wielką torbą obiektywów
    w Tatrach. Nie chodzi mi też o "fotki u ciotki na imieninach". Zastanawiałem
    się nad sx10 canona. Wczoraj znalazłem w sklepie coś takiego - więc pytam.
    I wcale nie podniecam się "x26" czy "x-ileś tam".
    Proszę o poradę.
    Zastanawiałem się też nad Olkiem 520tką, ale jakoś nie chcę się
    przeinwestować w obiektywy itp.
    Faktem jest, że moje ulubione plenery - to zdjęcia o wschodzie słońca.

    Proszę o garść RZECZOWYCH porad.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 5. Data: 2009-05-01 22:41:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Negatyw pisze:

    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Porównanie - zostawiłem Wam drodzy Profesjonaliści :) Stąd brak linka
    > porównawczego...

    100zł przelej na moje konto i w ciągu 24 godzin zrobię ci porównanie.
    Tylko podaj pod kątem jakich cech mam ci porównywać, tak, żeby
    horoskop... tfu, porównanie było dobrane indywidualnie. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-02 08:01:20
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    > 100zł przelej na moje konto

    Nie żądaj siana od (póki co) bezrobotnego ;)

    oki - tu przykłady tego co lubię:
    http://www.dkaminski.yoyo.pl/ (z góry sorry za wysk. reklamy, ale jakoś
    dacie radę).

    Robiłem to... Canonem a510, czyli (wg większości z Was - NICZYM).
    Nie przeszkodziło mi to zająć 3 wyróżnienia w konkurcie "Oblicza
    Wielkopolski":
    http://www.dkaminski.yoyo.pl/Oblicza%20Wielkopolski/
    index.html

    Proszę Was zatem o odp na proste pytanie - czy w takich lokacjach poradzi
    sobie sx10 czy sp-590? I który byście wybrali?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 7. Data: 2009-05-02 08:18:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Negatyw wrote:
    > oki - tu przykłady tego co lubię:
    > http://www.dkaminski.yoyo.pl/

    W takim razie czego Ci brakuje w obecnie uzywanym sprzecie? Z powyzszych
    przykladow wynika, ze nie on byl tu ograniczeniem. ;)

    > Robiłem to... Canonem a510, czyli (wg większości z Was - NICZYM).

    Nie przesadzaj, to jest przyzwoity aparat. Nowy sprzet da Ci oczywiscie
    zdjecia w wyzszej rozdzielczosci (a co za tym idzie m.in. wiecej
    mozliwosci przy kadrowaniu zdjecia na PC), ciekawszy zakres ogniskowych,
    moze szybsza prace AF. Jasne, nowy sprzet da Ci duzo frajdy, ale w takim
    razie moze faktycznie okresl jakies priorytety. Bo jesli chcesz po prostu
    czegos uniwersalnego, to oba modele beda OK i pewnie nie bedzie Ci
    przeszkadzalo, ze w jednym latwiej zmienic format robionego zdjecia, a w
    drugim zoom dziala szybciej (...i tak dalej).

    k,

  • 8. Data: 2009-05-02 08:24:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Negatyw pisze:

    > Proszę Was zatem o odp na proste pytanie - czy w takich lokacjach poradzi
    > sobie sx10 czy sp-590? I który byście wybrali?

    Ale one praktycznie się nie różnią, jeśli o to ci chodzi. Oba mają
    malutkie matryczki (takie jak w twoim a590), do tego superzoomy, co
    pewnie będzie skutkowało w gorszej jakości zdjęć niż z A590 (tak sądzę,
    chociaż widziałem zdjęcia z SX10 i były niezłe jakościowo, ale do A590
    nie porównywałem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-05-02 08:42:33
    Temat: OT Oblicza Wielkopolski
    Od: "t...@w...pl" <t...@p...onet.pl>

    > Nie przeszkodziło mi to zająć 3 wyróżnienia w konkurcie "Oblicza
    > Wielkopolski":
    > http://www.dkaminski.yoyo.pl/Oblicza%20Wielkopolski/
    index.html

    chwalisz się nagrodą już kolejny raz i ja kolejny raz obejrzałem zdjęcia i
    kolejny raz jestem zdegustowany nie ma w nich NIC po za walącymi się
    ścianami słabiutkimi kadrami złą ekspozycją temat o Wielkopolsce a zdjęcia z
    1 bocznej ulicy Poznania.

  • 10. Data: 2009-05-02 11:36:44
    Temat: Re: OT Oblicza Wielkopolski
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "t...@w...pl" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > złą ekspozycją temat o Wielkopolsce a zdjęcia z 1 bocznej ulicy Poznania.

    I o to chodzi.
    Jeśli wolisz ratusz - to na konkursie nic nie zdziałasz.
    Co do ekspozycji... Czasem pójść "pod prąd" oznacza pokazać coś inaczej. Mi
    się to udało a Twoja negatywna ocena, nie przeszkodzi mi w rozwijaniu hobby
    :)

    Konkurenci z "lustrami" za kilka tysiaków - nawet nie zostali na wystawie
    zauważeni. Zatem potrzeba COŚ JESZCZE. I to chyba najlepsze podsumowanie
    Twojej wypowiedzi...

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl