  • Data: 2009-05-02 18:27:16
    Temat: Re: Canoc sx10 vs Olympus SP-590 uz
    Od: "KILu" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Negatyw wrote:
    > Priorytet zawsze mam jeden. Bardziej koncentrować się na obiekcie - niż
    > na aparacie :)

    Czyli aparat ma jak najmniej przeszkadzac - kazdy tego chce. :) Ale chyba
    nie chcesz ograniczac sie do wycelowania obiektywu i wcisnieciu spustu.

    > Audiofil potrafi wydać kilka tys na wzmachol - tymczasem słucha
    > "tabelkami" z Audio, bo musi być "trendy".

    Audiofil ma gdzies tabelki - bo z nich wynika, ze jego lampowy wzmacniacz
    za 50 tys. jest nieliniowy jak cholera, a kabel zasilajacy za 10 tys.
    wcale nie zmienia wlasciwosci pradu. ;)

    > Myślałem co
    > prawda i Olku 520tce w zestawie z 2 obiektywami (Fotojoker). Sęk w tym,
    > że dobre lustro - kosztuje a taki zakup to pewnie dopiero początek
    > wydatków. Kompakt ma w sobie większą uniwersalność. Uwielbiam plenery o
    > ŚWICIE - a więc mało światła. Lustro widzi więcej przejść tonalnych itp
    > itd.

    Lustro to przede wszystkim lepsza kontrola nad tym, co chcesz uzyskac. Ale
    takze duzo wieksze pole do popelnienia jakiegos bledu. Majac lustro duzo
    bardziej zwracasz uwage na to na czym ostrzy(sz), na co ustawia(sz)
    ekspozycje i jaka dobierasz przyslone by miec odpowiednia glebie ostrosci.
    To jest narzedzie dajace wiecej mozliwosci, ale tez bardziej wymagajace.
    Roznice w zakresie tonalnym itp. w praktyce nie rzucaja sie w oczy,
    szczegolnie jesli nie do konca wiesz co robi automatyka aparatu.

    > Kupuję już 2 miesiące i nie mogę się zdecydować. Pozostaje łażenie po
    > salonach z kompletem kart (mam takowe) i trzaskanie paru fotek w
    > sklepie - a potem ocena w domu przy kompie.
    > Domyślam się - robić je w najwyższej możliwej rozdziałce dla cyfraka bez
    > kompresji?

    Moim zdaniem w ogole nie robic. :) Tylko Ci pomieszaja w glowie i wcale
    nie pokaza, co aparat tak naprawde potrafi. Nie sprawdzisz w ten sposob
    jak w roznych warunkach radzi sobie AF, jak dziala pomiar ekspozycji czy
    chocby WB. Jedyne, co zobaczysz to stopien odszumiania i wyostrzania (na
    co czesto i tak masz wplyw) - i czesto paskudne zdjecie w powiekszeniu
    1:1, co moze Cie niepotrzebnie zniechecic.

    k,