  • 51. Data: 2020-09-06 14:29:49
    Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:59:32 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Wkurwiony, to bardzo delikatne określenia. Za takie pytania leciał od
    > razu ban a pytanie do śmietnika, zanim Google zaindeksuje.

    > Jarku, jaką część użytecznej wiedzy zawdzięczasz szkole? Naprawdę
    > uważasz, że można być elektronikiem bez samokształcenia?

    Elektronikiem absolutnie nie. Tym niemniej cos tam ze szkoly mi sie
    przydalo. Choc inni tego nie rozumieli, nie zapamietali i tez zyja.

    Ale tu czlowiek nie chcial byc elektronikiem, tylko miec niebieska
    diode w samochodzie :-)
    Co by nie mowic - chyba nawet dzis nie poruszaj w szkolach innych niz
    technikum elektroniczne, tematu "jak podlaczyc LED".
    I choc ucza prawa Ohma, to niekoniecznie pewnych wnioskow praktycznych
    z niego wynikajacych ... a moze i dobrze, jesli maja zle uczyc.

    O, nie przypominam sobie, aby mnie uczyli jaki ma byc odstep przed
    pytajnikiem :-)
    Oczywiscie w czasach slowa recznie pisanego to bylo :-(

    J.

  • 52. Data: 2020-09-06 15:02:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 2:29:49 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > przydalo. Choc inni tego nie rozumieli, nie zapamietali i tez zyja.
    > Ale tu czlowiek nie chcial byc elektronikiem, tylko miec niebieska

    To ma Google. Pytanie o kalkulator rezystora do LED daje 39 tysięcy
    wyników.

> [...]
    > I choc ucza prawa Ohma, to niekoniecznie pewnych wnioskow praktycznych
    > z niego wynikajacych ... a moze i dobrze, jesli maja zle uczyc.

    Źle, że nie uczą. Uczą tak, że absolwenci nie pamiętają samego prawa a
    o zastosowaniu szkoda nawet mówić :(

    > O, nie przypominam sobie, aby mnie uczyli jaki ma byc odstep przed
    > pytajnikiem :-)

    Bo nie uczyłeś się pisania na maszynie - tam byś poznał podstawy
    typografii.

    > Oczywiscie w czasach slowa recznie pisanego to bylo :-(

    Ja też. Ale u mnie w domu zawsze była maszyna do pisania i wcześniej
    pisałem na maszynie niż ręcznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2020-09-06 15:48:50
    Od: <Ghost>

    a.pl...

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-03 o 11:13, J.F. pisze:

    >Ty sie smiej, a jak ktos nie uwaza, to mu do smiechu nie bedzie.
    >Szkody narobi, ubezpieczenie mu sie wypnie ... firme sobie spali

    >https://www.youtube.com/watch?v=VPKBfXK_T5A

    >https://www.youtube.com/watch?v=O2h2RzkWY3c

    Widze, ze pregierzowy zadek tu tez sie osmiesza.

  • 54. Data: 2020-09-06 16:23:30
    Od: robot <r...@o...pl>

    Mim skromnym zdaniem nie ma się o co spierać.
    Uważam że, w pewnym sensie obaj macie rację.

  • 55. Data: 2020-09-07 10:38:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 16:34, Myjk wrote:
    > Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K

    > No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii.

    > Jak to się czyni, skoro nie ma prundu w baterii i nie idzie sygnał z
    > dżojstika że system ma zmienić przełożenie? Mechanicznie dodatkową wajchą?

    W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W
    niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret.

  • 56. Data: 2020-09-07 16:08:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Sep 2020 09:38:31 +0100, K

    > W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W
    > niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret.

    Ja mówię o automacie z elektronicznym dżojstikiem np.:
    https://www.olx.pl/oferta/dzwignia-galka-drazek-lewa
    rek-joystick-zmiany-biegow-bmw-f30-f20-CID5-IDCQ7f4.
    htmla
    a nie mechaniczną wajchą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2020-09-07 16:36:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2020 15:08, Myjk wrote:
> [...]
    > https://www.olx.pl/oferta/dzwignia-galka-drazek-lewa
    rek-joystick-zmiany-biegow-bmw-f30-f20-CID5-IDCQ7f4.

    E60 tez z dzojstikiem: https://www.youtube.com/watch?v=1VeyhBGOO78
    W F10 daja zestaw do odblokowania, nie wiem jak w nowszych:
    https://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachme
    ntid=435552&stc=1&d=1285619224
    A tu fotostory ze wschodu dla F10 i F30 przy uzyciu imbusa:
    https://www.youtube.com/watch?v=9C-eA8UPgkI

    ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.

  • 58. Data: 2020-09-07 16:44:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

    > ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.

    To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą u mnie
    w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
    Parking mode. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2020-09-07 16:48:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
    > Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

    > To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą u mnie
    > w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
    > Parking mode. ;P

    Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna to
    zrobic z wewnatrz kabiny. Mercedes daje w zestawie jakas nakladke na...
    piaste ktora zwalnia kola, moze w elektrycznych tez sa takie.

  • 60. Data: 2020-09-07 22:52:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:

    > Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna to
    > zrobic z wewnatrz kabiny.

    Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania
    pojazdu?
    A cała reszta prądu leci z 12v?
    Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.