    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CUC4400 - chylę czoła!
    Date: Thu, 30 May 2013 11:58:59 +0200

    W dniu 2013-05-30 11:06, J.F. pisze:
    > No tak, Grundig j*. Technologia "nur fur Deutsche".
    > A potem klnij czlowieku ze kanaly nie pasuja ...

    Tak, wiem, że niektóre kanały nie trafiały, ale od czego dostrojenie
    precyzyjne? Nigdy nie było sytuacji, żeby się czegoś nie dało odebrać.
    Tu winny był raczej Sawietskij Sajuz i stworzony przez niego OIRT.

    > Jestes pewien ze sle "K25" a nie nastawy do podzielnika w PLL czy
    > wartosc napieciado DAC?

    Gdyby to była wartość napięcia, to procesor trzeba by parować z
    konkretną głowicą i programowanie częstotliwości de facto byłoby w kości
    pamięci procesora.

    Sprawdziłem teraz, że głowica jest na SDA3202 "programowalny PLL 1,2 GHz
    sterowany I2C". Czyli procesor wysyła konkretną częstotliwość, a głowica
    ma się wstroić.

    > Eee tam. Sami scalakow nie zrobili. Philips wymyslil, oni zastosowali.
    > No dobra - moze razem wymyslili.

    Na procesorze SDA2023-A003 jest napisane (C) Intel.

    Znam inny telewizor z tamtych czasów, właśnie Philips, i ten właśnie to
    jest szczyt dziadostwa - brak SCART, strojenie napięciowe i kiepski
    V-sync - po zmianie kanału trzeba czekać pół sekundy, aż się
    ustabilizuje. I to wszystko firmowane przez Philipsa.

    Natomiast w CUC4400 siedzą scalaki Philipsa, a synchro działa
    perfekcyjnie. To co w takim razie Philips wsadzał do telewizorów pod
    swoją marką? CEMI?

    > A niestety - wada Akai/cyfrowych bylo ze to telewizor do pierwszej
    > awarii - nikt tego nie naprawi. Choc tez dlugo dzialal.

    Akurat w takich cyfrowo-analogowych jak padnie procesor, zawsze można
    wlutować atmelka z wyjściem I2C i go odpowiednio zaprogramować, jakby
    się komuś chciało dłubać.