  • Data: 2009-06-24 08:32:31
    Temat: Re: CSS - zastąpienie kontrolek formularza grafiką
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego samego powodu dla którego HTML ma prawie sto elementów zamiast
    > jednego.

    W innej gałązce naszej dyskusji padło sformułowanie, że toolbox może mieć
    specyficzne zachowania, oddmienne niż ma je chcecbox czy radiobutton.To w
    zasadzie przesądza sprawę i przekonuje mnie do sto-pierwszego elementu.

    > Nie jeden formularz w życiu zrobiłem z radio/checkboxem, a jakoś żadnej
    > ankiety sobie nie przypominam.

    Prawie każdy formularz w publicznych częściach serwisów WWW pełni rolę
    ankiety (formularze kontaktowe, badania opinii, wyszukiwarki, quizy itp).
    Jeśli natomiast tworzysz wyłącznie np. sekcje redakcyjne CMSów to być może
    nie stykasz się z takimi zagadnieniami co nie znaczy, że nie istnieją.

    > I to MZ dużo lepiej niż nowe właściwości w CSSie.

    Tak, tu zgadzam się w 100%

    > Tym bardziej że już
    > bez nich możesz sobie podmieniać wygląd radio/checkboksa.

    Ok, tak będę musiał postępować do czasu nastania HTML 7,8...100 :-)

    > Kwestia gustu, ale paskudnie to bym tego nie nazwał, u mnie wyglądają
    > całkiem sympatycznie: http://piskorz.info/tmp/czarneinputy.png

    Oczywiście to rzecz gustu. W technicznym projekcie to przejdzie natomiast w
    bardziej plastycznym są ohydne moim zdaniem. Wspomniany zielony okrąg,
    większy ze 2x od niniejszych radiobuttonów z kólkiem (=stan aktywny) w tym
    samym kolorze wewnątrz wyglądałby 100x ciekawiej moim zdaniem. Jeśli do tego
    pola dialogowe posiadają zieloną obwódkę (taki mam projekt) to uzyskamy
    spójność graficzną z zachowaniem przejrzystości funkcjonalnej. Mam rację?
    :-)

    > Ależ sobie możesz narysować, możesz nawet sobie taką ustawić, nie możesz
    > tylko mi tego zrobić i "osobiście nie widzę przesłanek" dlaczego miałbyś
    > mieć taką możliwość.

    > No więc po co fatygować tych wszystkich łebskich kolesi? Żeby Ci brzytwę
    > naostrzyli?

    :-)))) Wyjaśniliśmy już temat. Masz inne preferencje niż ja i mój klient a
    także jego klienci, którzy opiniowali projekt. To co brzytwą nazywasz inni
    zwą atrakcyjnym layoutem.Tak już jest i trzeba z tym żyć :-)

    > Gdyby to graficy "mieli władzę", jeszcze jakoś dałoby się przeżyć. Ale
    > niestety nie mają, a wyobraźnia klientów przerasta najgorsze koszmary
    > zarówno grafików, jak i użytkowników ;)

    Największą męczarnią jest realizowanie tych wizji ze świadomością
    postępowania wbrew sobie samemu. :-) Zdarzyło mi się nie przyznawać do
    pewnego projektu z tego właśnie powodu. Traktowałem go jako skrajnie
    obciachowy :-)

    > Pokaż screena.

    http://bruk.w8w.pl/preview.jpg

    Lewy rysunek to stan taki, na jaki przeglądarka pozwala bez kombinowania.
    Prawy rysunek to wczesna koncepcja źródłowa jaką znalazłem u siebie, ale to
    wystarczy do zobrazowania. Zwróć uwagę na radiobuttony po prawej. Czy nie
    komponują się lepiej niż oryginalne? Czy ich funkcjonalność jest
    nieczytelna?

    > Czarne tło nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem do czytania, ale u
    > Ciebie może być na czarnym tle źle, u innego na zielonym.

    Czarna barwa dominuje w pewnym artystycznym przedsięwzięciu i musi być tłem
    strony. Do niej cała reszta powinna być dopasowana lecz problem jest z
    kontrolkami, których nie da się zmienić bez tony kodu JS.

    > Tak, i zamiast grupy twórców problem mieliby wszyscy odwiedzający, fajna
    > spychologia.

    To co nazywasz problemem inni zwą zbawieniem, atrakcyjnym layoutem itp.
    Powiedz szczerze - czy gdybyś na ekranie otrzymał radiobuttony jak na
    rysunku po prawej to miałbyś poważny problem z ich obsłużeniem lub
    zorientowaniem się czym one są?

    > I wielu pokazuje, że jednak nie powinno się dać.

    No to pytanie podobne do powyższego: czy na proponowanym formularzu pola
    tekstowe nie są oczywiste mimo zupełnie odmiennej ich formy?

    > Layoutem strony to się przejmuje tylko grafik i właściciel.

    Zapewniam Cię, ze nie tylko :-) Wybierz sobie jakąkolwiek firmę w
    internecie, wyłącz CSS i zastanów się czy skorzystałbyś z usług tej firmy,
    której layout strony tak wygląda? Ja skojarzyłbym taki layout z brakiem kasy
    na realizację strony WWW a więc z wysokim ryzykiem współpracy.

    > Problemem nie są osoby obcykane z komputerami jak Ty czy ja, ale te
    > które korzystają z nich do rozrywki, zakupów itp. i które spędzają
    > tygodniowo mniej czasu online niż Ty dziennie. Posadź tatę przed kompem
    > i powiedz mu żeby fotki na n-k wrzucił, a zobaczysz o czym piszę.

    Jemu co tydzień tłumaczę do czego Google służą :-))) Proponuję więc mimo
    wszystko obserwacje odnosić do ciut bardziej zaawansowanych ogladaczy :-)

    > Wara od mojego systemu, nie po to IE wymieniłem na Ff żeby mi ktoś dalej
    > w systemie nim grzebał.

    Już robię Ci to CSSem :-)