  • Data: 2009-06-25 14:50:19
    Temat: Re: CSS - zastąpienie kontrolek formularza grafiką
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Patrz wyżej.
    > Te dwa większe zaznaczone to nie są czasem checkboksy?

    Pierwsza przymiarka, którą skrytykowałem. Kolejnej nie było gdyż okazało
    się, że i tak nie da się graficznie zrobić kontrolek bez ich programowania
    więc temat umarł. Powstał więc formularz ze standardowymi kawałkami
    kontrolek. Kawałki to te białe ich fragmenty. Otoczka zlewa się z tłem.

    > No z jQuery to z tona by była, a bez, hmmmm, dwie linijki.

    jQuery to właśnie tona kodu a tylko jej wywołanie to dwie linijki. Ponadto
    formularz ma działać bez JS w tym projekcie.

    > Jak na to popatrzyłem, to po lewej od razu wiedziałem co jest co, po
    > prawej zaś minęła chwila zanim zauważyłem te MZ zbyt dobrze wkomponowane
    > grafiki udające radiobutony. I gdyby nie ściąga po lewej to bym się nie
    > dowiedział, że te duże to jednak checkboksy.

    Te duże nie istnieją. Moją intencją było pokazanie pól tekstowych w asyscie
    radiobuttonów. Niestety pomiędzy nimi znalazł się niechciany fragment
    projektu, którego mogłem zamalować....

    > Nie obraź się, ale MZ jest to idealny przykład dlaczego właśnie nie
    > powinno się stylować pól formularza.

    Stosujesz krytykę konstruktywną więc jest ona pożądaną. Z drugiej strony to
    i tak nie mój projekt - ja tylko opiniowałem go i realizowałem potem
    formularz.

    > Dla mnie były dużo mniej oczywiste niż te po lewej. Założę się że jakbyś
    > przeprowadził test na kimś z zewnątrz to formularz po lewej by szybciej
    > wypełnił niż ten po prawej.

    Być może tak by było. To podobnie jak kierowca malucha, który nie wiedziałby
    jak uruchomić mercedesa. Jednakże mimo to zbyt na mercedesy istnieje :-)

    > Zdarza mi się przeglądać strony w Operze Mini czy w domyślnej
    > przeglądarce tekstowej i dopóki na stronie mogę znaleźć to czego szukam,
    > wisi mi to jak wygląda.

    Postępowanie Twoje jest mało standardowe dlaetgo nie powinno się go
    uogólniać. Wielu ludzi identyfikuje wyszukiwarkę z przeglądarką a Ty mówisz
    o Operze i to w dodatku mini :-) W statystykach jakiegoś serwisu WWW Opera
    (nie mini to 1.5%) a pozostałe to FF i IE w różnych wersjach. Niezależnie od
    powyższego: w marketingu produktów opakowanie stanowi kluczowy element
    sukcesu sprzedaży. Gdy zainteresujesz się tematem to z pewnością znajdziesz
    informacje na ten temat. Jako ciekawostka: pewna marka handlowa ujednoliciła
    i zminimalizowała do 1 koloru opakowania dla swoich produktów. Wytrzymali w
    tym stanie może z rok czasu gdyż okazało się, że ludzie brali z półek
    produkty firm konkurencyjnych nawet jeśli jakość była gorsza lub trudna do
    określenia. Powróciły więc kolorowe opakowania - pewnie ktoś z marketingu
    stracił stanowisko :-) Nie da się zmienić faktu, że ludzie oczami kupują. To
    stara prawda i nie ma sensu jej podważanie nawet jeśli znajdzie się na rynku
    grupa świadomych tego osób to i tak niczego nie zmienia. To przekłąda się
    również na inne dziedziny życia: w tym również wygrywanie przetargów
    publicznych w zakresie WWW. Oceniają to ludzie, którzy oczekują referencji w
    zakresie umiejętności tworzenia "ładnych obrazków". Tak ten świat działa -
    albo podporządkowujesz się temu i zarabiasz, albo godzisz się z licznymi
    porażkami o ile nie znajdziesz rozumiejącego Cię sponsora.

    > Oj zostawmy to allegro już w spokoju, chyba jakoś użytkownicy nie
    > pouciekali do ebaya.

    Z tego co słyszałem to ebay i allegro to jeden właściciel. Nie ma więc dokąd
    uciekać :-)

    > Tak myślałem, że ta krzywa ikona na pulpicie to Twoja sprawka!

    :-))))