eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowegoRe: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    From: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.polityka
    <4fb147e0$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Date: Mon, 14 May 2012 20:14:34 +0200

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4fb147e0$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...
    > A może chodzi o to, że wymyślono kiepskie rozwiązanie, a teraz nie ma jak tego
    > zmienić, bo aktualni emeryci stracą środki do życia? Nie mówię, że jestem
    > geniuszem, ale obecny system zdecydowanie nie jest dobry. I jak pisałem
    > wcześniej - za dużo pieniędzy wycieka bokiem.
    >
    > Taki mój mały i bardzo ogólny pomysł na poprawę w ZUS - uprościć procedury,
    > zlikwidować wszelkie odliczenia od dochodu, odliczenia od podatku, ustawić
    > sztywną składkę wynikającą z tych uproszczeń, uprościć same procedury i
    > dokumenty. Wtedy wywalamy przynajmniej połowę pracowników ZUS, ograniczamy
> [...]

    Jeszcze raz z innej beczki. Norwegowie już, Niemcy i Anglicy wkrótce - oni są
    idiotami i podwyższają wiek emerytalny, bo mają zły system emerytalny?
    Koszty - jakie są w ZUS i czy są duże czy małe - nie wiem.

    Ale przez analogię. Słyszę, że NFZ przeżera nasze składki zdrowotne i nie ma za
    co leczyć ludzi.
    Francja - odpowiednik NFZ - koszty administracyjne - 7%, składka zdrowotna -
    14%.
    Niemcy- odpowiednik NFZ - koszty administracyjne - 5%, składka zdrowotna - 15%.
    Polska- NFZ - koszty administracyjne - 2%, składka zdrowotna - 9%.

    Tak wygląda prawda, z którą oczywiście się nie zgodzisz, bo ty wiesz lepiej!

    Już dalej nie chce mi się z tobą, ani z nikim innym, ubijać tej piany. Ustawa
    będzie uchwalona i będzie obowiązywać przez najbliższe dziesięciolecia i żaden
    następny rząd jej nie zmieni. Może drobiazgi, ale wiek emerytalny pozostanie bez
    zmian.
    Jakie będą efekty - nie zobaczę bo nie dożyję i tak naprawdę, wali mnie to, czy
    ludzie będą pracowali do emerytury 67 czy 80 lat.
    I to byłoby na tyle.
    Howgh!

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".