  • Data: 2019-02-28 14:45:50
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 lutego 2019 23:07:03 UTC+1 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Millenium też oczywiście miał DOSa, architektura się nie zmieniła, jedynie
    > proces bootowania. Po prostu usunięto możliwość pracy w trybie rzeczywistym.
    > Nie można było podczas bootowania pozostać w DOSie, bo io.sys ładowało od
    > razu vmm32.vxd. Nie można też było wyjść z Windows do DOSa.

    Dokładnie, dopiero XP (nie licząc win2000, bo to nie zdobyło popularności) było czymś
    nowym, czyli po prostu NT 5.0 - a dlatego ta wersja NT się w końcu przyjęła, bo
    zrobili jej porządny emulator DOS i gry DOSowe bez problemu działały.
    Ja na desktopie skończyłem na win95osr2, jakoś używać dały się jeszcze 98se, ale u
    siebie nie miałem.
    Podstawą oczywiście był DOS 7.x, windows uruchamiało się po staremu win.com, gry na
    DOS4GW też tylko spod DOSa.
    Hmm, staram się sobie przypomnieć, czy więcej wolnej pamięci conventional byłem w
    stanie uzyskać pod DOS 5.0, 6.2 czy 7.x...
    Ale to mało ważne, na grę używającą conventional, która by się nie chciała uruchamiać
    po wyjściu z nortona, nie trafiłem.
    A potem już były same DOS4GW.
    A jakie fajne były te DOS4GW, które używały 3DFX Voodoo 1 (chyba jeszcze gdzieś mam
    tą kartę)...