    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 15 Jul 2017 06:38:54 -0700 (PDT)
    <596a0e31$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: CNC/CAM - problem z tworzeniem obudowy dla elektronika
    From: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 lipca 2017 14:44:35 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    komponenty, na plytce otwory mocujące.
    otwory mocujące z eagle wyciagnąć do cad-a to juz masz spory wkład do plyty czołowej
    w obudowie. albo informacje jak wyciąć boki na gniazda czy śróby mocujące.

    > Jak obudowy (nawet amatorsko) to najlepiej projektować od razu w 3D.
    > Ja używam SketchUp-a i z niego mam na wyjściu dxf-a. Nawet jest
    > możliwość importu z Eagla.
    > https://youtu.be/wviKlA93aNs

    No i tu mam pewien problem.
    Bo obudowa to albo wyfrezowany blok materiału albo osobne scianki połaczone ze sobą.

    I feler jest taki że w wariancie frezowania bloku to w praktyce trzeba albo puscic
    frezarke aby skanowała cały blok przejscie po przejsciu co trwa długo albo
    konstruować pockety ręcznie bo tanie cam-y nie ogarniają zbyt dobrze takiego
    wariantu.
    Jak masz rzut z góry geometrii takiej skrzynki to informację o wymiarze Z pocketu
    masz w głowie i w cam-ie sobie to dodasz i relatywnie szybko wyfrezujesz. Sketchup
    pomoże w wizualizacjii jesli wypluje dxf-a w 2d to równiez pomoże.

    Jak masz wariant osobnych scianek do połączenia (tak jak ta podkładka pod monitor) to
    feler mam taki ze nie znam programu który potrafi ten sam element trzymać w 3d jako
    skomponowany z resztą scianek a obok trzymac kopię leżącą na płasko.

    Innymi słowy chciałbym scianki skrzynki projektować widząc jak ona wygląda złozona
    ale obok mieć te scianki leżące na płasko aby widziec jak będą obrabiane.

    Chyba nawet sketchup tu wiele nie pomoże.

    Ale może od drugiej strony:
    Możesz zajawić jak sketchupa wykorzystujesz? Bo może po prostu o czymś nie wiem...