  • Data: 2019-11-04 20:35:03
    Temat: Re: CGA
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W marcu 1993 miałem pierwszego PC

    Firmę założyliśmy z bratem w styczniu 1988.
    Ja w Gdańsku, on w Lubawie (Zakład PAN w Lubawie szukał kogoś kto umie
    włączyć komputer i tak się załapał).
    Brat przyjeżdżał co drugi weekend, pożyczał od znajomych jakiegoś PC.
    Spędzaliśmy dwie noce pracując i 'do zobaczenia za dwa tygodnie'.
    W takich warunkach przed końcem 1988 powstał programator Piccolo
    (pierwsze 4 sztuki miały obudowę ze zlutowanych płytek PCB i
    pomalowanych na czarno).
    W 1989 kupiliśmy XT z dwoma FDD 360 i bez HDD za chyba $650 od kogoś,
    kto się trudnił prywatnym importem. Na tym (z trudem) udało mi się
    odpalić Racal-Redaca.
    Jakoś 86/88 (nie pamiętam dokładnie) kolega z pracy wrócił po roku w USA
    i w ramach mienia przesiedleńczego przywiózł 3 szt IBM-XT z HDD 20M.
    Jeden trafił do Rektora PG, drugi był pierwszym PC-tem na Elektronice
    PG, a trzeci miał prywatnie. Ten trzeci jakoś w 89, czy 90 odkupiliśmy
    od niego do naszej firmy za też chyba coś rzędu $600.
    P.G.