  • Data: 2019-11-04 22:45:24
    Temat: Re: CGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 20:37:28 +0100, heby napisał(a):

    > Widziałem taki setup z Lotusem, bodaj, w każdym razie jakiś arkusz to
    > był, na monitorze kolorowym wyświetlał wykresy a na monochromatycznym
    > była standardowa tabelka arkusza.
    >
    > To było bardzo fajne na papierze. W rzeczywistości było tak powolne
    > (współdzielone pasmo ISA?) że pewnie tego własnie używał pewien facio z
    > filmiku z lat 90 kiedy rzucał monitorem. Ja przecierałem oczy ze
    > zdumienia że można *aż* tak powoli odrysować te prostokąty, moje Atari
    > robiło to szybciej. Dzisiaj mam wątpliwości czy można to na serio
> [...]

    ISA raczej nie - 8088 nie spowalniala, cala pamiec CGA mozna bylo
    zapisac w ulamku sekundy.

    CGA miala kolejna ceche - niesynchronizowany dostep do pamieci.
    Albo snieg latal po ekranie, albo czekales z zapisem na odchylanie, co
    oczywiscie spowalnialo prace mocno.
    Ale przeciez Tetris rysowal szybko, wiec jesli bylo naprawde wolno, to
    musisz cos powedziec o programistach.

    J.