  • Data: 2019-11-05 07:09:19
    Temat: Re: CGA
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.11.2019 o 00:03, J.F. pisze:

    > 8.
    > Cos mi chodzi po glowie, ze jakas karta w trybie tekstowym miala 9 -
    > dodawany jeden piksel odstepu.

    > Trudno mi powiedziec, bo nigdy cga do tv nie podlaczalem, ale:
    > -jaki miales interfejs/zlacze ? Niektore TV mialy SCART i RGB,
    > a CGA zwykly composite,
    na początku to przez modulator do anteny, ale później przez rgb.
    Telewizor nazywał się graetz czy jakoś tak, kineskop nokia 21 cali
    > -juz w Atari XL przy 320x200 wyskakiwaly artefakty PAL,
    > Amiga/ST byly od tego wolne ?
    nie pamiętam artefaktów. Amigi miały wiele trybów pracy. ale 640 na 256
    działo domyślnie na telewizorach. dało się wyświetlić 640 na 512,
    "interlace" ale obraz "drżał"
    > -duzy miales TV? Bo monitory o ktorych pisze powyzej, to ~14 cali,
    > na 28" TV to moze bylo w masce dwa razy wiecej dziur ...
    rozumiem. ToMasz