  • Data: 2010-11-16 16:09:51
    Temat: Re: CE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > I tak to powinno dzialac - nie jakies tam wydzwanianie, blokowanie,
    > tylko telefon z zaproszeniem do zlozenia zeznan.

    Tylko że czasami paser zmienia numer IMEI. Wtedy nie działa. Tak samo
    z blokowaniem skradzionych telefonów. Jeszcze był pomysł (zrealizowany)
    wysyłania przez operatora na takie IMEI setek SMS-ów z informacją, że
    to jest kradziony telefon.

    Na szczęście telefony chyba teraz kradną już rzadziej, teraz kradnie
    się smartfony. A tymi nie jestem zainteresowany, póki się da nie być.
    Smartfony (przynajmniej teoretycznie) mają większe możliwości samoobrony
    przed złodziejem -- mogą samodzielnie gdzieś zadzwonić, zrobić i wysłać
    zdjęcie, podać współrzędne itp. Nawet przed flaszowaniem to by się dało
    jakoś sprytnie (i w miarę skutecznie) ukryć.

    --
    Jarek