  • 1. Data: 2010-08-18 07:12:11
    Temat: CD-ROM DVD-ROM nieczytajacy płyt.
    Od: "misio" <a...@o...com>

    WItam
    Czy ktos miał problem z napedem który nieczyta płyt CD lub DVD? U mnie było
    tak że na poczatku ( po zakupie) czytał a potem przestał czytać. Nigdzie się
    nie spotkałem z opisem tego problemu i jak mu zaradzić. Czyzby problem nie
    istniał? Czy chodzi o zakup wadliwego egzemplarza (miałem pecha), "gowica"
    uległa zabrudzeniu, kłopoty ze sterownikami widndows...czy jeszcze coś
    innego? Kolega powiedział ze najszybszym rozwiazaniem jest zakup nowego
    CD/DVD bo to nie majatek. Ale czy na pewno nie ma innego rozwiazania?

  • 2. Data: 2010-08-18 07:16:13
    Temat: Re: CD-ROM DVD-ROM nieczytajacy płyt.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    http://netykieta.prv.pl/
    http://netykieta.pl/regula=127

  • 3. Data: 2010-08-18 07:17:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 09:12:11 +0200, misio napisał(a):

    > WItam
    > Czy ktos mia? problem z napedem który nieczyta p?yt CD lub DVD? U mnie
    > by?o tak ?e na poczatku ( po zakupie) czyta? a potem przesta? czytaae.
    > Nigdzie sie nie spotka?em z opisem tego problemu i jak mu zaradziae.
    > Czyzby problem nie istnia?? Czy chodzi o zakup wadliwego egzemplarza
    > (mia?em pecha), "gowica" uleg?a zabrudzeniu, k?opoty ze sterownikami
    > widndows...czy jeszcze co? innego? Kolega powiedzia? ze najszybszym
    > rozwiazaniem jest zakup nowego CD/DVD bo to nie majatek. Ale czy na
    > pewno nie ma innego rozwiazania?

    Sprawdzić czy bootuje z płyty bootującej (np płyta instalacyjna windows,
    dowolny live-cd z linuxem). To pozwoli wykluczyć problemy programowe.

    Jeśli sprzęt, to:
    1. podmienić kabel
    2. zależnie od zakończenia okresu gwarancji: reklamować lub wyrzucić
    napęd.

  • 4. Data: 2010-08-18 07:42:25
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "misio" napisał:

    > na poczatku ( po zakupie) czytał a potem przestał czytać.

    Jak bardzo "potem"?

    > Kolega powiedział ze najszybszym rozwiazaniem jest zakup
    > nowego CD/DVD bo to nie majatek.

    Uwielbiam takich "kolegów", którzy tak łatwo rozporządzają cudzymi
    pieniędzmi ;>
    Chociaż z tym "najszybciej" to akurat miał rację.

    > Ale czy na pewno nie ma innego rozwiazania?

    Niezgodność towaru z umową (sprawdzić terminy!), gwarancja i takie tam...
    Domowe sposoby z izopropanolem i śrubką są średnio skuteczne.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-08-18 08:20:10
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Czy Twoim zdaniem najczesciej chodzi o zakup felernego egzemplarza CD/DVD
    ROMu od swiadomego lub nieswiadomego stanu rzeczy sprzedawcy?

  • 6. Data: 2010-08-18 13:57:02
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 07:17:07 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli sprzęt, to:
    > 1. podmienić kabel
    > 2. zależnie od zakończenia okresu gwarancji: reklamować lub wyrzucić

    Można jeszcze uaktualnić firmware (czasem pomaga), pożyczyć płytę
    czyszczącą (kupować nie opłaca się, bo bardzo rzadko pomaga).
    A może dodałeś dysk i jest zła konfiguracja master/slave i system nie widzi
    napędu?

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2010-08-18 15:52:08
    Temat: Re: CD-ROM DVD-ROM nieczytajacy p?yt.
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote in message

> [...]
    > czyszczącą (kupować nie opłaca się, bo bardzo rzadko pomaga).
    > A może dodałeś dysk i jest zła konfiguracja master/slave i system nie

    Magiczna plyta czyszczaca za 50zl nie zrobi niczego wiecej, niz wacik do
    uszu za 5gr.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-08-20 00:55:46
    Od: "eFTe" <j...@w...pl>

    > Czy ktos miał problem z napedem który nieczyta płyt CD lub DVD?

    Dwukrotnie. Za pierwszym razem rozkręcilem i poruszalem wozkiem z laserem,
    tak na chama na sucho tam i z powrotem (zauwazylem ze nie jezdzi - pewnie
    syfy sie nazbieraly w trybach). Przedten bawilem sie plyta czyszczaca i z
    oczywistych wzgledow nic to nie dalo.

    Za drugim razem nie mialem plyty, rozkrecilem, przetarlem soczewke sciera i
    jest ok. W tym drugim przypadku nie czytal tylko czesci plyt. No i warto tez
    wspomniec ze trudno bylo rozkrecic ten naped (NEC), skomplkowane jak sie nie
    wie grze pociagnac etc. - plastiki sie blokowaly. I jeszce tasmy trzeba bylo
    rozlaczac. No ale ryzyk fizyk.

    Aha, oba zabiegi skuteczne :)

    pzdr
    eFTe

  • 9. Data: 2010-08-20 11:10:23
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-20 02:55, eFTe pisze:
> [...]
    > wie grze pociagnac etc. - plastiki sie blokowaly. I jeszce tasmy trzeba bylo

    Skuteczny jest sposób przetarcia soczewki wacikiem nasączonym prawdziwym
    spirytusem.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-08-20 15:49:09
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Skuteczny jest sposób przetarcia soczewki wacikiem nasączonym prawdziwym
    spirytusem.
    animka

    a da sie to zrobic bez rozkrecania Cd-romu?