    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CB, PMR - czyli użyteczność tego dzisiaj
    Date: Thu, 22 Jan 2009 21:03:51 +0100
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    marko1a pisze:

    > Znam kilka TRXów z funkcją scramblera na zasadzie odwracania widma ale
    > stosowanie przekazu fonicznego zaszyfrowanego w służbie amatorskiej jest u
    > nas jak i w wielu innych krajach nielegalne.

    Analogowe odwracanie widma to jest dla leszczy i da się wyczaić
    bezproblemowo po spróbkowaniu dźwięku i prostej analizie na pececie.

    BTW: Ale chyba pasma ogólnodostępne (bez zezwoleń itd) takie jak PMR
    polegają na tym, że każdy może tam wysyłać co chce, oby pilnował się
    planu kanałów i nie przekraczał określonej mocy (dla PMR to chyba
    0,1W?). Kto mi zabroni (tzn. jaka ustawa) wysyłać na około na jednym
    kanale transmisję chociażby DTMF'em 10 znaków na sekundę? Przecież to
    przekaz audio.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/