  • 1. Data: 2010-09-12 15:59:21
    Temat: CAN - specyfikacja protokołu
    Od: "kk" <...@...pl>

    Czy może ktoś podrzucić link do informacji o CAN ?

    Czy da się zrobić w jakiś prosty sposób (ATTiny) element sterowany przez
    CAN ?

  • 2. Data: 2010-09-12 18:14:27
    Temat: Re: CAN - specyfikacja protokołu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network

    > Czy da się zrobić w jakiś prosty sposób (ATTiny) element sterowany przez
    > CAN ?

    lepiej wziąć dedykowany controller

    Waldek

  • 3. Data: 2010-09-12 18:36:49
    Od: "kk" <...@...pl>

    > lepiej wziąć dedykowany controller

    No właśnie ...
    Mam zrobić sterownik posiadający dwa wejścia i dwa wyjścia binarne (góra,
    dół + ograniczniki) sterowany przez CAN.
    I z tego co widzę to muszę użyć minimum 3 układów.
    procesor + MCP2515 + PCA82C250
    Nie da się tego zrobić na jednym scalaku ?

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-09-12 18:53:18
    Temat: Re: CAN - specyfikacja protoko?u
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-12 20:36, kk wrote:
    > Nie da sie tego zrobiae na jednym scalaku ?

    PIC.

    Jest tego od groma na sieci, choćby takie coś:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=445
    5239#4455239

    Atmel ma jakąs alergię na CANa w małych procesorach.

  • 5. Data: 2010-09-12 19:10:22
    Temat: Re: CAN - specyfikacja protoko3u
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Atmel ma jakąs alergię na CANa w małych procesorach.

    Znalazłem ciekawy projekt w którym kontroler (AVR AT90S4433) podłączony jest
    do magistrali bez MCP2515.

    http://caraca.sourceforge.net/

    Znaczy, że da się coś zakobinować i zmniejszyć liczbę kwarców i scalaków.
    Oczywiście trzeba zrobić odpowiedni soft.

    krzysiek

  • 6. Data: 2010-09-12 19:54:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 20:36, kk pisze:

> [...]
    > I z tego co widzę to muszę użyć minimum 3 układów.
    > procesor + MCP2515 + PCA82C250
    > Nie da się tego zrobić na jednym scalaku ?

    Można w dwóch. Procek z CAN np z serii LPC17xx i driver.

    MD

  • 7. Data: 2010-09-12 19:55:24
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    > I z tego co widzę to muszę użyć minimum 3 układów.
    > procesor + MCP2515 + PCA82C250
    > Nie da się tego zrobić na jednym scalaku ?

    Na jednym raczej nie, ale na dwóch bez problemu np. AT90CAN128 + MCP2551.

  • 8. Data: 2010-09-13 21:43:51
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Elektrolot" <e...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Nie da sie jesli to ma dzialac dobrze. Implementacja calego arbitrazu na
    CAN'ie zajmie cie duzo czasu a i tak nie bedziesz miec pewnosci ze kazda
    ramka przejdzie prawidlowo. Najprosciej to AT90CAN128 (lub AT90CAN32) i do
    tego TJA1040. PCA82C250 to stara generacja transcivera - zabytek.

    Rownie dobrze mozesz wziasc Mega8, MC2515 + TJA1040

    Na jadnym scalaku jest to raczje niewykonalne. Driver CAN'owy jest zazwyczaj
    elementem zewnetrznym.

  • 9. Data: 2010-09-15 10:55:52
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "kk" <...@...pl> wrote in message news:i6j6jv$f50$1@news.vectranet.pl...
> [...]
    > I z tego co widzę to muszę użyć minimum 3 układów.
    > procesor + MCP2515 + PCA82C250
    > Nie da się tego zrobić na jednym scalaku ?

    ja tylko dołączę sie do wątku.
    Planuję zbudowanie sobie Car PC. Chcialbym nim móc sterować za pomocą
    przycisków z kierownicy oraz wyświetlać niektóre parametry.
    Zauwazylem że są drivery MPC2515 dla linuksa wydane przez VW.
    http://www.armadeus.com/wiki/index.php?title=CAN_bus
    _Linux_driver
    http://developer.berlios.de/projects/socketcan/

    Czy ktoś wie jak taki interfejs pożenic z komputerem abym mogł je
    wykorzystac?

    c.