    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: C4 Avant TDI
    Date: Tue, 16 Feb 2010 17:47:34 +0100

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:hlehjj$3ek$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu sie z Toba absolutnie zgadzam, jesli kogos nie stac na nowy samochod,
    > niech lepiej faktycznie kupi duze i bezpieczne kilkuletnie zamiast malego,
    > ciasnego toczydelka, ktore po splaceniu okaze sie mniej warte, niz samych
    > odsetek za kredyt oddal bankowi. Chodzilo mi tylko o rozpatrywanie
    > samochodu pod katem silnika, bo to akurat najmniejszy problem w
    > wiekszosci.

    ale Ty chyba naprawde nie czytales całego mojego posta, a jedynie dopisek,
    ktory zamieściłem w drugim poście obok.
    Przecież napisalem tam o różnych kosztach całości, a silnik to na deser,
    jako ciekaostke, bo akurat ten zaskoczył mnie ceną.

    > Silnik wyremontowac albo kupic drugi zaden problem, jak sam widzisz.
    > Klopot w tym, ze wiekszosc 12.5-letnich Audi nie miala za soba latwego
    > zycia i poza lataniem czego sie da, dochodzi jeszcze pytanie czy te
    > poduszki, napinacze i strefy zgniotu jeszcze wogole tam sa.

    da sie to sprawdzić i relatywnie tanio uzupełnić (znów na przykladzie Omegi,
    trudno mi powiedzieć jak jest w Audi C4, ale obawiam sie ze z wyposażeniem
    moze być gorzej)

    > Chyba jednak lepiej spakowac rodzine w gole mondeo, ale miec pewnosc ze
    > byle rowerzysta nie wbije ci pospawanych podluznic w kolano.

    Wiesz, zakup uzywanego auta jest trudny. Zakup używanego 10 letniego jeszcze
    trudniejszy.
    W jednym i drugim przypadku mozesz trafić na smieć, zwlaszcza jesli wziać
    pod uwage niefachowe naprawy blacharskie.
    Z założenia odrzucam takie przypadki, bo jakby sie uprzec to i roczne auto
    moze okazać sie wtopą.

    Jesliz zakupione auto sprawdzisz pod względem przebytych napraw blacharskich
    i nie rzuca sie w oczy nic niepokojącego - mozna przyjąc ze w 3 letnim
    Mondeo jak i w 10 letniej Omedze czy Audi poziom bezpieczeństwa nie będzie
    odbiegał bardzo mocno od siebie.

    Generalnie jednak nadal mówie - jesli Cie stać (tzn jesli kogoś stac) to
    jasne, ze nie ma kupowac 10 letniego auta. Tylko, ze mimo wszytsko wielu
    jeżdzących nowymi autami kupiło je ponad wlasne siły i mozliwości, a nie ma
    takiej potrzeby - zwlaszcza rozpatrując to pod kątem ekonomicznym.
    Mogą również odezwać sie Ci twierdzący, ze oni muszą mieć sprawne auto w
    każdej sytuacji - a ja nadal będe Twierdzil, ze zadbane (technicznie) auto
    10 letnie będzie na podobnym poziomie albo lepszym usterkowości jak
    zanidbane 2-3 letnie w ktorym sie nic nie robi, bo już na kredyt nie
    starczy. Zawiecha stuka, amorki sie skonczyly, opony byle jakiie, klima
    "nienabita" ...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE