  • Data: 2023-02-22 13:02:02
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-17 o 23:58, heby pisze:

    > Jest bardzo łatwy. Przeciez nie zapomniałeś dodać sum kontrolnych a
    > porządne urządzenie zazwyczaj sprawdzi swoje sumy kontrolne na starcie.
    > Wiadomo, że nastapiło przerwanie programowania. Jedyny przypadek, kiedy
    > to nie zadziała to chyba programowanie tego samego wsadu ponownie.

    Myślałem o tym jak pisałem, ale już nie chciało mi się rozwijać
    szczegółów. W ramach praw Murphy'ego przyjmuję, że takie zniknięcie
    napięcia zdarzy się wtedy, kiedy wywoła najwięcej problemów.
    Jak to się zdarzy przy zapisywaniu ostatniej strony programu to wtedy
    może być tak, że przy weryfikacji odczyta się dobrze więc program
    zostanie uruchomiony, a potem czasem dobrze a czasem źle powodując
    jakieś trudne do przewidzenia zachowania.

    > I jesteś pewny, że to statystycznie istotny przypadek?

    W przypadku emulatora EPROMów jak najbardziej - raz na 3s program idzie
    w maliny (51-ka z kwarcem 12MHz).

    > I czy aby na pewno miało to związek z błedami programowania czy bardziej
    > z tym kondensatorem?

    A czy ja twierdziłem, że to miało jakikolwiek związek z błędami
    programowania. To było na temat, że jak odczyt pamięci prawie zawsze
    jest OK, a czasem błędny to może być problem (a tak się chyba może
    zachować flash, gdy programowanie zostało przerwane wyłączeniem zasilania).

    > Urządzenie z update firmware musi być sensownie zaprojektowane
    > aby zaniki zasilania nie były możliwe w połowie programowania strony

    Mam wrażenie, że w tym miejscu już zapomniałeś, że cała dotychczasowa
    Twoja wypowiedź kwestionuje moje stwierdzenie uznające za zbyt
    optymistyczne podejście "A co to za problem? Jak się przerwie
    programowanie z jakiekolwiek powodu to bootloader....".
    P.G.