  • Data: 2023-02-22 13:28:28
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-19 o 12:29, Marek pisze:

    > Co to znaczy "nie do końca"? Z flash jest jak z ciążą, nie można być w
    > niej trochę. Jeśli crc całości (po wygraniu) się zgadza to nie
    > przewiduje się by to jeszcze poprawiać. Jeśli zostało przerwane to
    > flashuje się ponownie, ale to chyba oczywista oczywistość.

    Ja zakładam, że jeśli programowanie flasha zostanie nagle przerwane to
    znaczy że gdzieś tam za mało elektronów mogło zostać wstrzyknięte i
    odczyt niektórych bitów może być niepewny (np. większość razy
    prawidłowy, ale sporadycznie błędny). Odczyt bitu z flasha na pewnym tam
    poziomie jest działaniem analogowym a nie cyfrowym - czy poziom ładunku
    jest powyżej czy poniżej pewnego poziomu. Bit nie ma trzeciej wartości
    informującej, że może 0 a może 1 aby zaalarmować, że jest niepewny. Jak
    sprawdzany poziom jest w pobliżu progu to różne czynniki zewnętrzne mogą
    wpływać na to co zostanie za danym razem odczytane.
    Dopuszczenie do takiej sytuacji wydaje mi się błędem.
    Procesor po resecie nie musi wiedzieć, że ostatnią rzeczą jaką robił
    było akurat wystartowanie procesu programowania strony flasha więc nie
    wie, że musi jeszcze raz flashować. Sprawdzi crc - wyjdzie ok, bo akurat
    ten odczyt miał szczęście być prawidłowy i błędnie przyjmie, że jest ok.
    Jak pobiera upgrade to może mieć gdzieś info, że zaczął, ale nie
    skończył więc trzeba powtórzyć, ale ja zakładam używanie flasha też do
    danych. Zamiast otaczać każdy zapis zapisaniem, gdzieś w EEPROMie (co
    też można zacząć kwestionować) informacji, że rozpoczynam zapis strony
    100 flasha i jak po resecie jest taka informacja to wie, że strona
    wymaga naprawy uważam, że lepiej zagwarantować dokończenie każdego
    rozpoczętego zapisu.
    A jak są procesory bez EEPROMu w których robi się emulację EEPROMu we
    flashu to w ogóle nie wiem jak miałby sobie zapisywać informację, że
    właśnie jest w trakcie programowania flasha, aby po resecie miał szansę
    wiedzieć, że flash może być niepewny.
    P.G.