  • 21. Data: 2010-02-17 19:12:14
    Temat: Re: [C++] Sprawdzenie nulla dla struktury
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Łukasz 'Maly' Ostrowski pisze:

    > W C# w którym "piszesz" umiesz porównac value-type z nullem? Dobry jesteś.

    Wiesz, rózne ludzkie zoo jest tu na grupie, spóznieni studenci itd.
    Potrafię zrozumieć choć nie zaakceptować.

    Tu gośc się przestawia, że chodzi nie o szkółkę ale o jakąs produkcję.
    Rozumiem, każdy chce na chlebek i do chlebka.

    Ale myślę o kretynie, który zatrudnił naszego uroczego rozmówcę jako
    programistę a nie ciecia i jak na razie go nie zwolnił. Przecież na code
    review ani na testy też nie wysupła bo braknie mu na 'przyjaciółkę'.
    Serdecznie mu życzę, żeby dwóch śmiertelnie poważnych panów ze
    skórzanymi teczkami i piórami po dwieście dolców mu wytłumaczy o co
    chodzi i dlaczego tak dużo.

    <do programistow>
    Rozumiem, że ktoś na jakimś etapie może nie znać śpiewająco referencji
    języka i biblioteki. Ale jak nie odróżnia faktu skompilowania programu
    od jego działania, głęboko 'wierzy w siebie', wytrenował manipulacyjne
    zagrywki 'pewnie nie wiesz, skoro nie powiesz', klepie znaki specjalne
    bez zrozumienia ale aż do skutku, to ja przepraszam. Mam nadzieję nie
    miec tego kodu w maszynce do mięsa ani na OIOM jak mnie będą reanimować.
    </do programistow>

    Chyba że w zatrudnieniu chodzi o to, jak mówią panowie z piórami,
    'relacje intymne', ale wtedy po co w ogóle udawac że się programuje. A
    panom życzę wymiany piór na lepsze modele po pięćset dolców. Z tym że
    chciałbym jeszcze żywy o tych piórach przeczytać.

  • 22. Data: 2010-02-17 21:45:53
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 20:12:14 +0100, Jacek Czerwinski wrote:

> [...]

    > Ale myślę o kretynie, który zatrudnił naszego uroczego rozmówcę jako
    > programistę a nie ciecia i jak na razie go nie zwolnił.

    Jest ciężko. W tej branży nigdy nie będzie lekko, żeby 100% ludzi
    wszystko rozumiało, znało wszystkie design patterny i generalnie byli
    kompetentni. :).

    Prawie jak oszołom z "BCB Moj ulubiony kod;)". Jednemu się wydaje że
    zna język i best-practices a drugi ma problemy z fundamentami języka,
    produkcyjnie do tego... :/

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://l3v.pl/

  • 23. Data: 2010-02-18 08:40:47
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:hlh87d$ngd$1@news.onet.pl...

    > Jacek pisał znacznie dłużej.

    > Ale przecież w tym przypadku to jest zawsze prawda, to po co ten warunek
    > tam umieszczać?

    Racja.
    Wkońcu skonsultowałem się ze specem od C++ i okazuje się, że unia zawsze ma
    wypełnione struktury domyślnymi wartościami
    (inaczej jest w C#), więc to sprawdzenie rzeczywiście nie ma sensu. Jedynie
    co muszę zrobić to sprawdzać poszczególne pola w strukturze czy są
    zainicjowane jakimiś sensownymi wartościami (mówię tu np. o char *, który
    jest odpowiednikiem stringa w .NET).

  • 24. Data: 2010-02-18 08:43:32
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Łukasz 'Maly' Ostrowski" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > W C# w którym "piszesz" umiesz porównac value-type z nullem? Dobry jesteś.

    Dziękuję.
    Rozjaśnij o co Ci dokładnie chodzi bo takie porównanie w C# nie ma
    najmniejszego sensu?

  • 25. Data: 2010-02-18 08:52:27
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > Gówno prawda, sprawdź

    Co tak późno?
    Pewnie książkę doczytałeś do końca :)

  • 26. Data: 2010-02-18 09:07:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-02-18, GrzybSon <m...@k...pl> wrote:

    > Dziekuje.
    > Rozja?nij o co Ci dok?adnie chodzi bo takie porównanie w C# nie ma
    > najmniejszego sensu?

    Brawo misiu! Właśnie zrozumiałeś analogię!

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 27. Data: 2010-02-18 09:09:10
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-02-18, GrzybSon <m...@k...pl> wrote:
    [...]
    > Racja.
    > Wkoncu skonsultowa?em sie ze specem od C++ i okazuje sie, ?e unia zawsze ma
    > wype?nione struktury domy?lnymi warto?ciami
    > (inaczej jest w C#), wiec to sprawdzenie rzeczywi?cie nie ma sensu. Jedynie
    > co musze zrobiae to sprawdzaae poszczególne pola w strukturze czy s?
    > zainicjowane jakimi? sensownymi warto?ciami (mówie tu np. o char *, który
    > jest odpowiednikiem stringa w .NET).

    Bosh. W której firmie pracujesz? Chcę wiedzieć kto zatrudnia takich
    betonów, co to będą sprawdzać w kodzie produkcyjnym czy losowe dane nie
    ułożyły się czasem w coś sensownego.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 28. Data: 2010-02-18 09:11:32
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > On 2010-02-18, GrzybSon <m...@k...pl> wrote:
    > [...]
    to ci źle powiedział, albo ty źle słuchałeś, bo unia nie ma wartości
    domyslnych.
    Ale i tak nie zrozumiesz.

  • 29. Data: 2010-02-18 09:28:57
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 09:43:32 +0100, GrzybSon wrote:
    > Dziękuję.
    > Rozjaśnij o co Ci dokładnie chodzi bo takie porównanie w C# nie ma
    > najmniejszego sensu?

    Nie ma najmniejszego sensu? Raczej, nie jest syntaktycznie poprawne,
    totally. ;-)

    Takowoż, nie jest, w pradziadach C# - C/C++.

  • 30. Data: 2010-02-18 09:48:37
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 09:40:47 +0100, GrzybSon wrote:

> [...]
    > Wkońcu skonsultowałem się ze specem od C++ i okazuje się, że unia zawsze ma
    > wypełnione struktury domyślnymi wartościami

    Huh? Kto jest rzekomym specem od C++? Sprzątaczka firmowa? ;-)

    W czymkolwiek bez explicit inicjalizacji będą śmieci z memory
    allokatora.

    > (inaczej jest w C#),

    Unie w C#? Czy "inaczej" == "struktury NIE SĄ inicjowane domyślnymi
    wartościami w C#"? Pogrąża sie Kolega powoli, acz stopniowo.

> [...]
    > co muszę zrobić to sprawdzać poszczególne pola w strukturze czy są
    > zainicjowane jakimiś sensownymi wartościami (mówię tu np. o char *, który

    Monte-Carlo? Prawopodobnie jak już sie trzeba pchać w wątpliwe rozwiązania
    to lepiej to zrobić jakimś sprawdzonym patternem:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tagged_union

    Czyli "przekazywać dodatkowe info który variant jest obowiązujący".

    A najlepiej to przemyśleć całość od nowa. ;-).