-
1. Data: 2010-02-10 11:09:18
Temat: chrząszcz 0.0.6
Od: xuesheng <p...@e...fi>
Witam wszystkich,
Wyporządziłem trochę "chrząszcza", dostępna jest wersja 0.0.6,
zapraszam:
http://www.software.pawelbiernacki.net/chrzaszcz/ind
ex_pl.html
Jest w nim jedno moim zdaniem udatne rozwiązanie techniczne - a
mianowicie wbudowany serwer HTTP. Myślałem, że napiszę swój menedżer
okienek, ale ze względu na zalety hipertekstów (linki!) zdecydowałem,
że serwer HTTP będzie oszczędniejszym, a poza tym bardziej "uniksowym"
z ducha rozwiązaniem.
Po odpaleniu jest małe GUI (napisane pod gtkmm), trzeba wybrać "New",
Utworzenie gry trochę trwa.
Pozdrowienia,
Paweł Biernacki
-
2. Data: 2010-02-10 17:29:13
Temat: Re: chrząszcz 0.0.6
Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>
Dnia Wed, 10 Feb 2010 03:09:18 -0800 (PST), xuesheng napisał(a):
> Jest w nim jedno moim zdaniem udatne rozwiązanie techniczne - a
> mianowicie wbudowany serwer HTTP. Myślałem, że napiszę swój menedżer
> okienek, ale ze względu na zalety hipertekstów (linki!) zdecydowałem,
> że serwer HTTP będzie oszczędniejszym, a poza tym bardziej "uniksowym"
> z ducha rozwiązaniem.
Bynajmniej nie krytykując Twojego rozwiązaniach chciałem zwrócić
uwagę, że bardziej uniksowe byłoby, gdybyś skorzystał z jakiegoś
*istniejącego* serwera HTTP; bliższe filozofii Unixa jest składanie
z gotowych, samodzielnych klocków.
Pozdrawiam,
Waldek
-
3. Data: 2010-02-10 18:19:27
Temat: Re: chrząszcz 0.0.6
Od: xuesheng <p...@e...fi>
On 10 Lut, 19:29, "Waldek M." <w...@l...localdomain> wrote:
> Dnia Wed, 10 Feb 2010 03:09:18 -0800 (PST), xuesheng napisał(a):
>
[...]
>
> Bynajmniej nie krytykując Twojego rozwiązaniach chciałem zwrócić
> uwagę, że bardziej uniksowe byłoby, gdybyś skorzystał z jakiegoś
> *istniejącego* serwera HTTP; bliższe filozofii Unixa jest składanie
> z gotowych, samodzielnych klocków.
>
> Pozdrawiam,
> Waldek
Dokładnie tak samo ją rozumiemy! ;) Dzięki HTTP zrzuciłem część pracy
na przeglądarkę, więc moja gra nie musi zawierać jakichś wewnętrznych
okienek. Oczywiście jeszcze lepiej byłoby, gdyby i sam serwer HTTP był
gotowy. Wstyd przyznać, nie szukałem nawet. Znam tylko apache'a, chyba
byłby zbyt ciężki na moje potrzeby. Ten mój serwer jest niewielki,
znajduje się w pliku src/http/internal_http_server.cc, kod wygląda
mniej więcej tak:
if (request == "/ChrzaszczMaze.jar")
{
http_response_jar response(connected_socket, "/ChrzaszczMaze.jar",
"/ChrzaszczMaze.jar");
response.send();
}
else
if (request == "/META-INF/services/org.xml.sax.driver")
{
Rozumie tylko z góry zadaną ilość zapytań (jeden aplet Javy, jeden
obrazek, kilka dokumentów HTML). Niewiele mnie kosztował, a oceniam,
że opłacił się. Gra go cały czas updatuje (przez DBus'a). Technicznie
i tak jestem do przodu w porównaniu z wieloma grami, które mają własne
systemy przeglądania tekstu ;) Chociaż "chrząszcz" specjalnie grywalny
nie jest ;(
Pozdrawiam,
Paweł Biernacki