  • 1. Data: 2013-10-31 23:25:47
    Temat: Było o lokomotywach to może elektrownie.
    Od: k...@g...com

    Jak to jest zrobione że jak puszczają reklamy i dużo ludzi włącza czajnik to napięcie
    za transformatorem nie siada? Takie rozległe sieci jak ma energetyka z założenia nie
    mogą być bardzo sztywne. Kiedyś mierzyłem napięcie w gniazdku przez dobę. tak z
    ciekawości to robiłem. Były jakieś drobne zmiany. W transformatorach ze średniego na
    niskie żadnej automatycznej regulacji nie kojarzę. Jak oni to zrobili?

  • 2. Data: 2013-10-31 23:51:25
    Temat: Re: Było o lokomotywach to może elektrownie.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kogut pisze tak:

    > W transformatorach ze średniego na niskie żadnej automatycznej
    > regulacji nie kojarzę. Jak oni to zrobili?

    a może tak to robią
    http://cire.pl/pliki/2/stabilizacja_nap_w_sieciach.p
    df

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-11-01 00:29:29
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 31 października 2013 23:51:25 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > a może tak to robią
    >
    > http://cire.pl/pliki/2/stabilizacja_nap_w_sieciach.p
    df

    > --
    >
    > Piter

    dzięki. Ciekawy jest fragment o tym że można sporo zaoszczędzić na prądzie jak
    obniżyć napięcie zasilania. Przy najbliższej okazji sprawdzę co na taki sposób
    oszczędzania prądu powie moja lodówka.

  • 4. Data: 2013-11-01 00:48:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Oct 2013 23:51:25 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > http://cire.pl/pliki/2/stabilizacja_nap_w_sieciach.p
    df

    Nie bardzo rozumiem, autor na początku tego dokumentu pisze o
    problemie wynikającym ze zmianą napięcia (spadkiem u dalszych
    odbiorców i zwyżką u bliższych) i wpływ tych wahań na wrażliwe
    urządzenia typu komputery i tv. Przecież współczesne zasilacze imp. w
    komp. i tv przyjmują zasilanie z zakresu 110-240 więc mają gdzieś czy
    napiecie dostają 131V czy 114V.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-11-01 02:43:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    >a może tak to robią
    >http://cire.pl/pliki/2/stabilizacja_nap_w_sieciach.
    pdf

    Jezeli idzie o USA, to facio cos pierdzieli

    A.L.

  • 6. Data: 2013-11-01 08:14:01
    Od: m...@w...pl

    > urządzenia typu komputery i tv. Przecież współczesne zasilacze imp. w
    >
    > komp. i tv przyjmują zasilanie z zakresu 110-240 więc mają gdzieś czy
    >
    > napiecie dostają 131V czy 114V.

    Tez sie z tym nie zgadzam.

    Mysle ze autor posluguje sie wiedza sluszna dla starych technilogii czyli:

    Zarowki tradycyjne.
    Transformatory 50Hz (dla USA 60)
    Silniki indukcyjne - lodowki - (to sie jeszcze nie zestarzalo), stare pralki.

    W tych odbiornikach zasilenie wyzszym napieciem znaczaco podwyzsza moc pobierana.
    szczegolnie w zarowkach. W transformatorach i silnikach indukcyjnych straty mocy moga
    byc wyzsze przy zasileniu podwyzszonym napieciem.

    Dla elektroniki zasilanej transformatorami impulsowymi zmiana poboru mocy przy
    zmianie napiecia zasilania jest wrecz odwrotna. Przy wyzszych napieciach zasilania
    sprawnosc lekko rosnie.

  • 7. Data: 2013-11-01 10:13:34
    Od: "kk" <...@...pl>

> [...]

    >Zarowki tradycyjne.
    >Transformatory 50Hz (dla USA 60)
    >Silniki indukcyjne - lodowki - (to sie jeszcze nie zestarzalo), stare

    To nie widziałeś jak zachowuje się stary telewizor (lampowy) po zasileniu
    poniżej 200 V ?
    Dawniej w czasach 20 stopnia zasilania nie dało się oglądać TV bez
    specjalnego stabilizatora podwyższającego napięcie.

    kk

  • 8. Data: 2013-11-01 12:06:18
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    >Przecież współczesne zasilacze imp. w komp. i tv przyjmują zasilanie z
    >zakresu 110-240 więc mają gdzieś czy napiecie dostają 131V czy 114V.

    U mnie kiedyś na dwóch fazach było po około 60V. Uszkodzone zasilacze w
    komputerze w routerze i dekoderze TV.
    Zadzwoniłem do ZE z zapytaniem czy były jakieś prace. Owszem przyznali że
    były prace w stacji trafo, ale nie przyjmowali do wiadomości mojej
    informacji o niskim napięciu, bo miernika z pierdylionem certyfikatów nie
    mam. Więc nie ma jak udowodnić że napięcie było za niskie przez ponad pół
    godziny choćby pół miasta spalili.

  • 9. Data: 2013-11-01 12:18:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 4cx1000,

    Friday, November 1, 2013, 12:06:18 PM, you wrote:

> [...]
    > mam. Więc nie ma jak udowodnić że napięcie było za niskie przez ponad pół

    Wszystkie zasilacze Made in China bez zabezpieczenia UV?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-11-01 14:48:36
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    wiadomości news:3210645146.20131101121856@pik-net.pl.invalid...

    > Wszystkie zasilacze Made in China bez zabezpieczenia UV?

    Widocznie... Takich urządzeń wokół mamy mnóstwo.
    Mam akurat przed sobą urządzenie, radiotelefon na 12V. W środku
    przetwornica. O ile zbyt duże napięcie, nawet 18V mu nie szkodzi, to przy
    napięciu 8-9V przetwornica puszcza natychmiast dym. Taki spadek napięcia
    zdaża się przy rozruchu silnika i niestety ale kończy się to często padem
    przetwornicy.
    Żeby nie było, radiotelefon jest profesjonalny, porządnej firmy, za kilkaset
    euro, z przeznaczeniem latać :)
    Mam ładowarkę do akumulatorów wszelkiej maści Pb, Ni-Cd, Li-Fe, Li-Ion,
    Li-Pol. Chinszczyzna że aż kłuje w oczy, ale ma sporo inteligencji w środku
    i rysuje wykresy na komputerze ładne i nawet przez sieć można nadzorować
    proces np. na androidzie. Nie ma własnego zasilacza a potrzebuje 11-18V. Gdy
    podłączam ją pod zasilacz który łagodnie wstaje, robi niestety zwarcie i
    wywala bezpiecznik 5A w zasilaczu. Muszę wpierw włączyć zasilacz a dopiero
    podłączyć ładowarkę. Zapomnę, albo się zagapię, leci bezpiecznik.