    From: "4cx1000" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Było o lokomotywach to może elektrownie.
    Date: Fri, 1 Nov 2013 12:06:18 +0100

    news:almarsoft.6952294657821549265@news.neostrada.pl

    >Przecież współczesne zasilacze imp. w komp. i tv przyjmują zasilanie z
    >zakresu 110-240 więc mają gdzieś czy napiecie dostają 131V czy 114V.

    U mnie kiedyś na dwóch fazach było po około 60V. Uszkodzone zasilacze w
    komputerze w routerze i dekoderze TV.
    Zadzwoniłem do ZE z zapytaniem czy były jakieś prace. Owszem przyznali że
    były prace w stacji trafo, ale nie przyjmowali do wiadomości mojej
    informacji o niskim napięciu, bo miernika z pierdylionem certyfikatów nie
    mam. Więc nie ma jak udowodnić że napięcie było za niskie przez ponad pół
    godziny choćby pół miasta spalili.