    From: Vax <m...@z...sie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
    Date: Sun, 09 Jan 2011 17:50:55 +0100

    W dniu 2011-01-09 13:43, masti pisze:

    > najprostszym jest zapalenie się zielonego po czerwonym.

    najprostsze nie oznacza najlepsze, chyba, że w poruszaniu
    się po drogach cenisz sobie prostotę wozu drabiniastego

    > Jak ktoś nie wie, ze za parę sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to
    > może niech jeździ autobusem?

    i ma się np. 45 sekund wgapiać, czasem pod słońce, by następnie
    błyskawicznie ruszyć (przecież nie będzie się narażał na trąbienie
    tych z tyłu!), ale wgapiając się w czerwone, może nie będzie miał
    czasu na dokładną ocenę sytuacji na skrzyżowaniu.

    Żółte pozwala "przygotować się do ruszania" (wbić bieg, rozejrzeć się).
    Spoglądać na światła w interwałach zbliżonych do czasu palenia się
    żółtego.
    Licznik daje to samo, ale jeszcze wygodniej (nie trzeba cały czas
    wypatrywać tego żółtego).

    Z innej beczki: niektórzy potrafią jeździć ze skrzynią biegów bez
    synchronizacji a nawet zmieniać biegi bez użycia sprzęgła i zgrzytów,
    więc może na egzaminach na PJ takie auta bez synchronizacji dawać,
    bo "jak ktoś nie potrafi dostosować prędkości obrotowej silnika do
    prędkości kół na danym biegu to niech może jeździ autobusem"? ;p

    Jasne, że można się i powyższego nauczyć (ja tam potrafię, zdałbym),
    ale _wygodniej_ jest inaczej, ze sprzęgłem (i z żółtym na światłach)
    i z synchronizatorami (z licznikami na światłach).

    v.