  • 231. Data: 2021-08-26 19:57:28
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 16:53, Shrek pisze:

    > Trochę potrafi (elektrownie szczytowo-pompowe)

    Jaki to ma udział?

    > ale przede wszystkim
    > potrafi się zbilansować

    Jakby potrafił to by nie miał problemu z prosumentami.

    > a prosument z założenie nie.

    No nie, bo nie taka jest jego rola. Nie jest systemem.

    Wszystko po prostu pomyliłeś.

  • 232. Data: 2021-08-26 20:10:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 17:44, Shrek pisze:

    > A jak już kupią to dowiedzą się, że w nocy kiedy chcieliby ładować to
    > słonko nie świeci, a jak świeci to oni są ze swoim wózkiem w pracy.
    > Weźcie się ogarnijcie bo takie kocopopoły piszecie że zęby bolą a wasze
    > argumenty zjada na śniadanie pierwszoklasista. Samochód jest od tego,
    > żeby nim jeżdzić a nie stać w garażu jak słonko świeci.

    Ty się weź ogarnij.

    Jak ich panele produkują prąd i wysyłają do sieci to oni w pracy są i z
    tej sieci pobierają prąd do tego by pracować, który nie miałby wsparcia
    bez ich paneli.

    A jak w domu pracują to w ogóle tej sieci nie potrzebują do korzystania
    ze swojego prądu.

    O żadne samochody nie chodzi. Chyba, że ktoś biznes transportowy prowadzi.

  • 233. Data: 2021-08-26 20:16:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 18:04, Shrek pisze:

    > Czyli to co wiemy - że fotowoltaika w praktyce nie działa bez magazynu
    > energii, za który robi system energetyczny.

    I gdzie niby go magazynuje? To pierdoły są. Panele tylko wspierają
    system w czasie gdy jest intensywnie eksploatowany. Jak prądu za dużo
    jest to panele nie zasilają sieci.

  • 234. Data: 2021-08-26 20:30:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-26 o 16:31, Shrek pisze:

    > Po pierwsze - pisałeś że oni energię składują, a teraz że nie potrafią
    Nigdzie nie pisałem że składują.

    > tego i dlatego czepiają się systemu energetycznego który robi za
    > niewyczerpany magazyn (i to długoterminowy - wystarczy zmienić
    > rozliczenie na kwartalne i całe sens prosumentów idzie się jebać). A czy
    Pasi Ci to :) plujesz się jak mały kazio. W niemczech PV jest lekko
    licząc 10 razy tylei jakoś nie plują się o to, wręcz przeciwnie, nowe
    przepisy które na dniach mają uchwalić zakładają że plany dotyczące
    budowy domu czy remontu dachu mają mieć OBOWIĄZKOWE założenie PV i to o
    mocy nie mniejszej niż.
    Energia z PV jest bardziej przewidywalna od wiatraków i jest jej więcej,
    polecam monitor na pse poglądać jak poszczególne dni wyglądają a nie
    pieprzyć tu głupot.

    > pasożytują czy nie jak już pisałem widać po tym kto sobie bez kogo
    > poradzi. Energetyka zawodowa by się ich najchętniej pozbyła i została po
    Energetyka zawodowa najchętniej to by nam energię po5 zł sprzedawała
    jakby mogła.

    > prostu zmuszona do ich przyjęcia - za cenę zupełnie nieadekwatną do
    > zamieszania jakie prosumenci powodują i korzyści jakie odnoszą.
    Pierdolisz jak potłuczony, te kilka milionów ton węgla mniej to mniej
    zapłacone kar za emisję CO2, i to wszystko dzięki PV, gdyby tak nie było
    to nikt by nie dopłacał ludziom do instalacji. To energetyka zamiast
    modernizować sieci obudziła się z rękąw nocniku i teraz płaczą przez tzw
    pożytecznych głupców jak im to źle. Bo ludzie ich ścigają do roboty.

    > A co pisałeś w trzeciej linijce pierwszego paragrafu? Ale teraz masz
    > rację - prosumenci nie potrafią energii magazynować - dlatego pasożytują
    > na systemie energetycznym

    Szkoda nawet to komentować.

    --
    Janusz

  • 235. Data: 2021-08-26 20:41:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 19:57, ii pisze:

    > Jaki to ma udział?

    niewielki - widziałeś pierwsze słowo w tym co zacytowałeś?

    > Jakby potrafił to by nie miał problemu z prosumentami.

    Twierdzisz, że system energetyczny jest niezblilansowany?

    > Wszystko po prostu pomyliłeś.

    N szczęscie ty piszesz samą prawdę:P

    --
    Shrek

  • 236. Data: 2021-08-26 20:45:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 20:30, Janusz pisze:

    > Nigdzie nie pisałem że składują.

    hmmm... nawet zacytowałeś - trzecia i czwarta linijka cytatu;)

    "Ale pleciesz głupoty, prosumenci nie sprzedają energii tylko ją składują"

    > budowy domu czy remontu dachu mają mieć OBOWIĄZKOWE założenie PV i to o
    > mocy nie mniejszej niż.

    Obowiązkowe - wszyscy chcą i energetyka i obywatele ale jednych i
    drugich trzeba zmuszać, a żeby się kompletnie nie zbuntowali to im
    dopłacać;)

    > Szkoda nawet to komentować.

    No dokładnie.

    --
    Shrek

  • 237. Data: 2021-08-26 23:57:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 20:41, Shrek pisze:

    > niewielki - widziałeś pierwsze słowo w tym co zacytowałeś?

    1%, 2, 5, 10 ?

    > Twierdzisz, że system energetyczny jest niezblilansowany?

    Ma z tym w każdym razie jakiś problem.

  • 238. Data: 2021-08-27 07:54:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 23:57, ii pisze:

    > 1%, 2, 5, 10 ?

    1,8 GW - zaskakująco dużo. to jakieś 7 % mocy szczytowej systemu.

    > Ma z tym w każdym razie jakiś problem.

    Nie ma problemu, poza tym że to kosztuje. System jest zblilansowany.

    --
    Shrek

  • 239. Data: 2021-08-27 07:56:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 20:10, ii pisze:

    > Ty się weź ogarnij.
    >
    > Jak ich panele produkują prąd i wysyłają do sieci to oni w pracy są i z
    > tej sieci pobierają prąd do tego by pracować, który nie miałby wsparcia
    > bez ich paneli.

    Ty weź się ogarnij - a co to ma wspólnego z posiadaniem albo nie
    samochodu elektrycznego?

    > O żadne samochody nie chodzi. Chyba, że ktoś biznes transportowy prowadzi.

    Może zacyutuję:

  • 240. Data: 2021-08-27 08:00:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Czyli po 20 latach zwracają się nakłady. I zostajesz ze zużytą
    > instalacją (o ile miałeś szczęście i szlag jej wcześniej nie trafił)

    Producenci chwalą, że 50 lat pożyją, a po 25 będą mieć 80% początkowej
    sprawności. Ale przekonamy się za 50 lat.

    A być może za 5 lat będą już dostępne panele o dwukrotnie większej
    sprawności, kto wie? :-)

    > super interes:P

    I trzeba jeszcze te zdechłe panele pewnie zutylizować,
    a na pszoku się wypną ;-)

    Generalnie _jak dla mnie_ PV wydaje się słabą _inwestycją finansową_
    (bez dotacji). Zbyt długi okres i naprawdę wiele się może wydarzyć
    w tym czasie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.