eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 296

  • 11. Data: 2021-08-19 16:27:41
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 12:17, T. pisze:
    > Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    > pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    Kompletny bezsens, ten silnik kumuluje wady silników spalinowych i
    wodoru jako paliwa.
    Spalinowe - niska sprawność, wysokie skomplikowanie i związana z tym
    awaryjność itd.
    Wodór - trudny w użyciu, kosztowne zbiorniki i przechowywanie, uciekanie
    z zbiorników, droga i bardzo nieefektywna produkcja.


    --
    Janusz


  • 12. Data: 2021-08-19 16:47:42
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2021 16:27:41 +0200, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-08-19 o 12:17, T. pisze:
    >> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    > Kompletny bezsens, ten silnik kumuluje wady silników spalinowych i
    > wodoru jako paliwa.
    > Spalinowe - niska sprawność, wysokie skomplikowanie i związana z tym
    > awaryjność itd.
    > Wodór - trudny w użyciu, kosztowne zbiorniki i przechowywanie, uciekanie
    > z zbiorników, droga i bardzo nieefektywna produkcja.

    Jak juz nastawiamy tych wiatrakow i fotoogniw, to produkcja wodoru
    moze przestanie byc droga i nieefektywna.

    Szczegolnie, jak sie ropa skonczy.

    No chyba, ze lepsza alternatywa bedzie produkowanie syntetycznej
    benzyny z CO2 czy drewna/slomy/itp.


    J.


  • 13. Data: 2021-08-19 16:48:24
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2021 15:27, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-08-19 o 12:17, T. pisze:
    >> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    > Kompletny bezsens, ten silnik kumuluje wady silników spalinowych i
    > wodoru jako paliwa.
    > Spalinowe - niska sprawność, wysokie skomplikowanie i związana z tym
    > awaryjność itd.
    > Wodór - trudny w użyciu, kosztowne zbiorniki i przechowywanie, uciekanie
    > z zbiorników, droga i bardzo nieefektywna produkcja.
    >
    >

    Pelna zgoda Janusz, ale baterie na dzien dzisiejszy tez sa ulomne i
    srednio rokuja pod wzgledem np poprawy predkosci ladowania czy zasiegu
    przy predkosci wiekszej niz 70km/h.


  • 14. Data: 2021-08-19 17:44:20
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 13:39, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 13:16:14 +0200, T.
    >
    >> Skąd sugestie o sprawności?
    >
    > Jakto skąd, z tegosamego obliczenia odnoście sprawności produkcji wodoru na
    > rzec FCEV, która to sprawność jest niska, a jeszcze niższa niż dla BEV.
    > Spalinowy silnik na wodór ma 2x niższą sprawność niż FCEV. Owszem,
    > produkcja jest tańsza, ale po pierwsze jazda ksoztuje 2x więcej niż FCEV a
    > po drugie aby przejechać ten sam dystans zbiornik wodoru musi być 2x
    > większy. To jest poroniony pomysł.
    >
    >> Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    >> siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.
    >
    > Nie pisałem o SOx tylko o NOx.
    >
    Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.
    T.


  • 15. Data: 2021-08-19 17:46:01
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 14:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello ToMasz,
    >
    > Thursday, August 19, 2021, 1:00:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    >>> silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    >>> bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    >>> spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    >> mają sens, tam gdzie auto musi jeździć cały dzień. Jeśli tego
    >> społeczeństwo nie dostrzeże, zapłaci olbrzymi rachunek. Dzisiaj
    >> widziałem pojazd uprzywilejowany, który wiózł organy do przeszczepu.
    >> jeden dalszy kurs zrobi na akumulatorach. drugi już nie, bo mu prądu
    >> braknie. podczas ładowania ktoś spokojnie umrze, albo my wszyscy
    >> zapłacimy za to, aby tą samą robotę robiły dwa albo trzy auta elektryczne.
    >
    > Zdaj sobie sprawę, że byly czasy, gdy benzynę, i to w niewielkich
    > ilościach, można było kupić jedynie w aptekach. Wtedy tacy jak Ty
    > mówili, że motoryzacja nie ma sensu - konia nakarmisz choćby na
    > poboczu a tu zasięg mały, tankować trzeba co chwilę.
    >
    > Czas ładowania elektryków cały czas się skraca, zasięg zwiększa i
    > punktów ładowania przybywa. Nie bądź jak ten dorożkarz...
    >
    >
    I na dokładkę pojawiają się coraz to nowe pomysły na baterie (sodowe,
    superkondensatory, itp.).
    T.


  • 16. Data: 2021-08-19 17:57:23
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 16:47, J.F pisze:
    > On Thu, 19 Aug 2021 16:27:41 +0200, Janusz wrote:
    >> W dniu 2021-08-19 o 12:17, T. pisze:
    >>> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >>> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >> Kompletny bezsens, ten silnik kumuluje wady silników spalinowych i
    >> wodoru jako paliwa.
    >> Spalinowe - niska sprawność, wysokie skomplikowanie i związana z tym
    >> awaryjność itd.
    >> Wodór - trudny w użyciu, kosztowne zbiorniki i przechowywanie, uciekanie
    >> z zbiorników, droga i bardzo nieefektywna produkcja.
    >
    > Jak juz nastawiamy tych wiatrakow i fotoogniw, to produkcja wodoru
    > moze przestanie byc droga i nieefektywna.
    Może tak, ale nadal przechowywanie jest bardzo drogie a tutaj na przełom
    się nie zanosi.

    >
    > Szczegolnie, jak sie ropa skonczy.
    Ona się już kończy odkąd pamiętam, a stary jestem :)
    Pewnie skończy się tak że jazdy lokalne będą na elektrykach a na dłuższe
    trasy spaliniaki ale na np lpg czy biopaliwa.

    >
    > No chyba, ze lepsza alternatywa bedzie produkowanie syntetycznej
    > benzyny z CO2 czy drewna/slomy/itp.
    Też o tym czytałem, jeszcze są glony.


    --
    Janusz


  • 17. Data: 2021-08-19 18:00:34
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T. wrote:
    > W dniu 2021-08-19 o 13:39, Myjk pisze:
    >> Thu, 19 Aug 2021 13:16:14 +0200, T.
    >>> Skąd sugestie o sprawności?
    >>
    >> Jakto skąd, z tegosamego obliczenia odnoście sprawności produkcji wodoru na
    >> rzec FCEV, która to sprawność jest niska, a jeszcze niższa niż dla BEV.
    >> Spalinowy silnik na wodór ma 2x niższą sprawność niż FCEV.

    >>> Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    >>> siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.
    >>
    >> Nie pisałem o SOx tylko o NOx.
    >>
    > Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    > Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    > będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    > to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.

    Tylko jak na razie te instalacje wcale nie sa prawie darmowe, a cena
    pradu ... no, podobno juz konkuruje z konwencjonalnym.

    wiec jest dosc istotne, czy samochod bedzie palil X tego wodoru,
    czy 2X, bo wsadzili silnik spalinowy zamiast FC.

    No coz - poczekamy, zobaczymy.
    Beda te silniki masowo produkowane, czy wcale nie ...

    J.


  • 18. Data: 2021-08-19 18:05:08
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 16:48, K pisze:
    > On 19/08/2021 15:27, Janusz wrote:
    >> W dniu 2021-08-19 o 12:17, T. pisze:
    >>> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >>> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >> Kompletny bezsens, ten silnik kumuluje wady silników spalinowych i
    >> wodoru jako paliwa.
    >> Spalinowe - niska sprawność, wysokie skomplikowanie i związana z tym
    >> awaryjność itd.
    >> Wodór - trudny w użyciu, kosztowne zbiorniki i przechowywanie,
    >> uciekanie z zbiorników, droga i bardzo nieefektywna produkcja.
    >>
    >>
    >
    > Pelna zgoda Janusz, ale baterie na dzien dzisiejszy tez sa ulomne i
    > srednio rokuja pod wzgledem np poprawy predkosci ladowania czy zasiegu
    > przy predkosci wiekszej niz 70km/h.
    Zdziwiłbyś się, zobacz to, pozycja #3
    https://joemonster.org/art/61083/Faktopedia_DCCCLXXX
    II_Co_skladalo_sie_na_budzet_Polski_w_2020_roku

    Chiński GAC pokazał auto z bateriami z grafenem, ładowanie 6C od 0 do
    80% w 8minut, 3C 0-80% w 16 minut. Moc ładowania 500kW :) produkcja
    seryjna od września.
    Nawet przyjmując że to 'chińskie' waty to i tak jest to postęp.
    Poza tym mocno pracują też na bateriami z wymiennym elektrolitem które
    będzie się tankowało podobnie jak paliwo.

    --
    Janusz


  • 19. Data: 2021-08-19 18:05:34
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T.

    > Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    > Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    > będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    > to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.

    Sprawność jest bezpośrednio powiązana z kosztami eksploatacji. Skoro już
    dzisiaj samochód z silnikiem spalinowym na wodór jest 2x bardziej stratny
    niż FCEV a ze 4x bardziej stratny niż BEV, to w przyszłości się to nie
    zmieni, bo spaliniaki kres sprawności już dawno osiągnęły. Cena samego
    paliwa też niewiele zmieni, szczególnie że tam nie bardzo jest na cyzm
    oszczędzać. I nadal lepiej prąd pakować bezpośrednio w baterie niż
    zamieniać w całości na wodór a potem spalać cieplnie czy w fullcells.
    Dlatego między innymi Toyota, ten walczak od FCEV (a pracują, a
    przynajmniej pracowali ze 2 lata temu nad spaliniakami na wodór), wypuszcza
    z fabryk BEVy. CBDP.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 20. Data: 2021-08-19 18:10:20
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Aug 2021 16:47:42 +0200, J.F

    > Jak juz nastawiamy tych wiatrakow i fotoogniw,

    Niby jak, skoro już biorą zamach na prosumentów...

    > to produkcja wodoru moze przestanie byc droga
    > i nieefektywna.

    A niby dlaczego teraz jest droga i co może się zmienić w przyszłości poza
    tym że może być prąd za darmo (który swoją droga nie jest wcale najdroższy
    w koszcie całościowym kWh)?

    Wodór jest po prostu bez sensu, i to niezależnie czy do fullcells czy do
    spaliniaka. Owszem, nadtatku energii może wystarczy na transport, ale do
    cywilnego zastosowania to kompletnie bez sensu jest.

    > Szczegolnie, jak sie ropa skonczy.

    To i tak lepiej bezpośrednio w baterie pakować niż w wodór.

    > No chyba, ze lepsza alternatywa bedzie produkowanie syntetycznej
    > benzyny z CO2 czy drewna/slomy/itp.

    Nie będzie i Jason z EE to już tłumaczył na liczbach.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: