eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzore
    to.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1
    .xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwin
    ds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
    <611e3d80$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <611e7c56$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 18:05:34 +0200
    Message-ID: <9...@m...org>
    Lines: 21
    NNTP-Posting-Host: 95.49.136.245
    X-Trace: 1629389133 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 514 95.49.136.245:52789
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2091
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696112
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T.

    > Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    > Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    > będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    > to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.

    Sprawność jest bezpośrednio powiązana z kosztami eksploatacji. Skoro już
    dzisiaj samochód z silnikiem spalinowym na wodór jest 2x bardziej stratny
    niż FCEV a ze 4x bardziej stratny niż BEV, to w przyszłości się to nie
    zmieni, bo spaliniaki kres sprawności już dawno osiągnęły. Cena samego
    paliwa też niewiele zmieni, szczególnie że tam nie bardzo jest na cyzm
    oszczędzać. I nadal lepiej prąd pakować bezpośrednio w baterie niż
    zamieniać w całości na wodór a potem spalać cieplnie czy w fullcells.
    Dlatego między innymi Toyota, ten walczak od FCEV (a pracują, a
    przynajmniej pracowali ze 2 lata temu nad spaliniakami na wodór), wypuszcza
    z fabryk BEVy. CBDP.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: