eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
    enet.farm!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!p
    eer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-me
    dia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
    <611e3d80$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210819-2, 19.8.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 22
    Message-ID: <611e7c56$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.100.83
    X-Trace: 1629387862 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23913 83.31.100.83:59950
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2212
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696107
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-08-19 o 13:39, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 13:16:14 +0200, T.
    >
    >> Skąd sugestie o sprawności?
    >
    > Jakto skąd, z tegosamego obliczenia odnoście sprawności produkcji wodoru na
    > rzec FCEV, która to sprawność jest niska, a jeszcze niższa niż dla BEV.
    > Spalinowy silnik na wodór ma 2x niższą sprawność niż FCEV. Owszem,
    > produkcja jest tańsza, ale po pierwsze jazda ksoztuje 2x więcej niż FCEV a
    > po drugie aby przejechać ten sam dystans zbiornik wodoru musi być 2x
    > większy. To jest poroniony pomysł.
    >
    >> Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    >> siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.
    >
    > Nie pisałem o SOx tylko o NOx.
    >
    Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: