  • Data: 2021-08-20 09:42:54
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-08-19 o 18:05, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T.

    > Sprawność jest bezpośrednio powiązana z kosztami eksploatacji. Skoro już
    > dzisiaj samochód z silnikiem spalinowym na wodór jest 2x bardziej stratny
    > niż FCEV a ze 4x bardziej stratny niż BEV, to w przyszłości się to nie
    > zmieni, bo spaliniaki kres sprawności już dawno osiągnęły. Cena samego
    > paliwa też niewiele zmieni, szczególnie że tam nie bardzo jest na cyzm
    > oszczędzać. I nadal lepiej prąd pakować bezpośrednio w baterie niż
    > zamieniać w całości na wodór a potem spalać cieplnie czy w fullcells.
> [...]
    Ja też sądzę, że raczej ogniwa paliwowe są lepsze. Doświadczenia z tym
    wodorem przeprowadza się chyba po to, żeby zastąpić paliwa płynne w
    jakiś płynny sposób. Już teraz można poczytać o tym, że robią te próby
    żeby móc spalac wodór w standardowym dieslu. Do ON juz dodaje się LPG i
    to działa, a przy transporcie zawodowym to są kolosalne oszczędności (i
    przy tym czyściej dla środowiska). Ale w końcu gaz też nam się kiedyś
    skończy...
    Przyszłość jest pewnie w elektryczności pozyskiwanej z ogniw i
    elektrowni jądrowych.
    T.