eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.neodome.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!ne
    ws.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
    01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
    <611e3d80$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <611e7c56$0$23913$65785112@news.neostrada.pl> <9...@m...org>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 20 Aug 2021 09:42:54 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <9...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210819-8, 19.8.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 29
    Message-ID: <611f5d00$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.100.83
    X-Trace: 1629445376 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 83.31.100.83:64047
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2969
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696133
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-08-19 o 18:05, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T.
    >
    >> Moja pomyłka - miałem na myśli związki azotu.
    >> Sprawność silnika to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Jeśli prąd
    >> będzie z prawie darmowych instalacji i jego cena będzie niezbyt wysoka,
    >> to opłaci się jeździć na wodorze mimo niższej sprawności.
    >
    > Sprawność jest bezpośrednio powiązana z kosztami eksploatacji. Skoro już
    > dzisiaj samochód z silnikiem spalinowym na wodór jest 2x bardziej stratny
    > niż FCEV a ze 4x bardziej stratny niż BEV, to w przyszłości się to nie
    > zmieni, bo spaliniaki kres sprawności już dawno osiągnęły. Cena samego
    > paliwa też niewiele zmieni, szczególnie że tam nie bardzo jest na cyzm
    > oszczędzać. I nadal lepiej prąd pakować bezpośrednio w baterie niż
    > zamieniać w całości na wodór a potem spalać cieplnie czy w fullcells.
    > Dlatego między innymi Toyota, ten walczak od FCEV (a pracują, a
    > przynajmniej pracowali ze 2 lata temu nad spaliniakami na wodór), wypuszcza
    > z fabryk BEVy. CBDP.
    >
    Ja też sądzę, że raczej ogniwa paliwowe są lepsze. Doświadczenia z tym
    wodorem przeprowadza się chyba po to, żeby zastąpić paliwa płynne w
    jakiś płynny sposób. Już teraz można poczytać o tym, że robią te próby
    żeby móc spalac wodór w standardowym dieslu. Do ON juz dodaje się LPG i
    to działa, a przy transporcie zawodowym to są kolosalne oszczędności (i
    przy tym czyściej dla środowiska). Ale w końcu gaz też nam się kiedyś
    skończy...
    Przyszłość jest pewnie w elektryczności pozyskiwanej z ogniw i
    elektrowni jądrowych.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: