eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Data: 2021-08-20 09:58:50
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 20 Aug 2021 09:42:54 +0200, T. wrote:
    > W dniu 2021-08-19 o 18:05, Myjk pisze:
    >> Thu, 19 Aug 2021 17:44:20 +0200, T.

    >> Sprawność jest bezpośrednio powiązana z kosztami eksploatacji. Skoro już
    >> dzisiaj samochód z silnikiem spalinowym na wodór jest 2x bardziej stratny
    >> niż FCEV a ze 4x bardziej stratny niż BEV, to w przyszłości się to nie
    >> zmieni, bo spaliniaki kres sprawności już dawno osiągnęły. Cena samego
    >> paliwa też niewiele zmieni, szczególnie że tam nie bardzo jest na cyzm
    >> oszczędzać. I nadal lepiej prąd pakować bezpośrednio w baterie niż
    >> zamieniać w całości na wodór a potem spalać cieplnie czy w fullcells.
    >> Dlatego między innymi Toyota, ten walczak od FCEV (a pracują, a
    >> przynajmniej pracowali ze 2 lata temu nad spaliniakami na wodór), wypuszcza
    >> z fabryk BEVy. CBDP.
    >>
    > Ja też sądzę, że raczej ogniwa paliwowe są lepsze. Doświadczenia z tym
    > wodorem przeprowadza się chyba po to, żeby zastąpić paliwa płynne w
    > jakiś płynny sposób.

    Samochody maja pewnien okres zycia, wiec jak najbardziej bedzie to
    plynnie. Tylko zeby to mialo sens, to trzeba najpierw nastawiac
    wiatrakow i PV, rozbudowac siec energetyczna itp.

    FC maja na pewno lepsza sprawnosc, ale pozostaja inne cechy.
    Jak widac po Mirai - do przeskoczenia ... tylko cena bardzo wysoka.

    > Już teraz można poczytać o tym, że robią te próby
    > żeby móc spalac wodór w standardowym dieslu. Do ON juz dodaje się LPG i
    > to działa, a przy transporcie zawodowym to są kolosalne oszczędności (i
    > przy tym czyściej dla środowiska). Ale w końcu gaz też nam się kiedyś
    > skończy...

    Kolosalne oszczednosi sa z powodu podatkow, ktore w LPG sa male.
    Jakby obciazyc tak jak benzyne i ON, to by sie LPG i CNG w motoryzacji
    skonczyl.

    > Przyszłość jest pewnie w elektryczności pozyskiwanej z ogniw i
    > elektrowni jądrowych.

    Trudno powiedziec, bo jak widac ruchy antyatomowe sa, a i uranu zasoby
    sa ograniczone.

    Przyszlosc byc moze lezy w syntezie jadrowej, tylko najpierw musimy sa
    opanowac.

    A jeden reaktor termojadrowy mamy dostepny, tylko odebrac energie ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: