  • 61. Data: 2010-02-02 12:56:51
    Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    PaweL wrote:

    > sratatata
    > ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych do
    > Vitary.

    KL-78 to są openy całoroczne, chyba nawet ścieżynke mają.

    Akurat mam takie, choć używam jako letnie :)

    > Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na
    > ubitym śniegu oczywiście i napędzie 2x4. Tak to odczuwam.
    > A po włączeniu 4x4 bez problemu jadę po śniegu o głębokości 40-50cm i
    > przejeżdżam zaspy 70-80cm wysokości.

    NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo )
    i hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się
    zablokowac kół tylko jednej osi) tyl

    > Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej).

    To też, oczywiście :)

    pzdr
    \SK

  • 62. Data: 2010-02-02 13:34:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Mihaj pisze:
    > Jeśli jest 4x4 na
    > sztywno to podczas hamowania obie osie są blokowane jednocześnie, czyli
    > tył także więc jest duże ryzyko niekontrolowanego poślizgu. Niech kolega
    > poćwiczy sobie hamowanie ze sztywnym 4x4 na dużym placu i sam się
    > przekona. Proponuję zestaw ćwiczeń nie ograniczać do "miszczowania" na
    > prostej, ale wprowadzić elementy szybszej jazdy po łuku i hamowania.

    Sztywne 4x4 to znaczy bez centralnego dyfra ?
    I mówimy o sytuacji mocnego hamowania na słabo przyczepnej nawierzchni ?

    U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś
    skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś,
    kiedyś potestuję.

    KJ

  • 63. Data: 2010-02-02 13:43:40
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    WIHEDCNF pisze:

    > Hmm...mam dokładnie odwrotne doświadczenia, nissan 4x4 na letnich śmigał
    > pod dość stromą górkę, na którą ja swoim autkiem bałem się w ogóle
    > spróbować na zimówkach, jechałem inną drogą może o połowę mniej stromą a
    > i tak było cholernie ciężko.

    4x4 w takich vitarach, patrolach i podobnych to opona na ktora
    wlasciciel mowi letnia, to czesto jakis AT z bieznikiem mocniej pocietym
    w porownaniu z szosowa opona i nierzadko obok AT jest na tej gumie
    oznaczenie M+S.

    Sam zdjalem na jesieni z Vitary jakies Pirelli cos tam AT M+S i
    zalozylem opony firmy (nie pamietam jakiej) ale tez M+S. Tyle ze bieznik
    to maja poszatkowany jeszcze dwa razy gesciej.

    KJ

  • 64. Data: 2010-02-02 13:44:20
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Sztywne 4x4 to znaczy bez centralnego dyfra ?
    > I mówimy o sytuacji mocnego hamowania na słabo przyczepnej nawierzchni ?

    Mówimy o 4x4 bez centralnego dyfra, lub z tym dyfrem zablokowanym. Pomijamy
    przy tym systemy, które automatycznie rozłączają sztywne połączenie między
    osiami podczas hamowania.

    > U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś
    > skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś,
    > kiedyś potestuję.

    Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag?
    Jeśli tak, to wyłącz ABS i zobacz co się dzieje podczas hamowania na łuku -
    na placyku oczywiście

    MP

  • 65. Data: 2010-02-02 13:49:23
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Mihaj pisze:

    > Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag?

    Grand Vitara I (poprzednia wersja). Naped : oska (2H), dolaczany
    lewarkiem przod bez centralnego dyfra (4H), reduktor (4L).

    > Jeśli tak, to wyłącz ABS

    ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy
    wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe.

    KJ

  • 66. Data: 2010-02-02 14:07:45
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >
    > ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy
    > wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe.

    Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś
    są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi
    prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu
    jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo
    lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować
    odciążaną tylną oś. W efekcie masz zmniejszoną skuteczność hamowania
    względem jazdy na 2H ale nie tracisz stabilności. Coś za coś i dlatego
    lepsze są skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi
    pozwalającymi podczas hamowania na maksymalne wykorzystanie dostępnej
    przyczepności.

    MP

  • 67. Data: 2010-02-02 15:12:10
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Mihaj pisze:

> [...]
    > większej przyczepności (bo lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi
    > "odpuszczać" aby nie zablokować odciążaną tylną oś.

    Fakt, tak musi byc i nawet tak jest, bo auto na sniegu szybko zalacza
    ABS. Dobrze ze V6 pod maska wspomaga hamowanie.

    Chetnie sprawdze jak bedzie przy wylaczaniu ABS bo moze warto domontowac
    wylacznik ABS na niektore sytuacje.

    KJ

  • 68. Data: 2010-02-02 15:23:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "bartekkr" <k...@g...com> wrote in message
    > Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci
    jpg

    > Zauwaz, ze spod obu tylnych kol wydobywa sie snieg, wiec pchaja ;)

    Jadac za samochodami FWD tez nieraz spod kol snieg sie wydobywa. Tez pewnie
    pchaja. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 69. Data: 2010-02-02 16:32:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 01 Feb 2010 21:41:26 +0100, w <hk7ef9$7q0$1@mx1.internetia.pl>, DoQ

    > Skoro po plaskim lepiej od oski zbiera sie quattro, to niby dlaczego ma
    > sie gorzej odpychac pod gorke?

    Bo fizyki nie zmienisz :). Rzucę linkiem jak znajdę, na razie musi wystarczyć
    moje słowo...

  • 70. Data: 2010-02-02 16:39:51
    Od: n...@o...pl

    > Czyżby?
    A skąd mnie to wiedzieć?
    Wiem tylko jak zachowywał się napęd w tej, którą miałem szczęście jeździć 6 lat
    i 300kkm.
    Pewnie, szczęśliwie zepsuta była, bo przy takich prędkościach tył dołączony był
    stale.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/