-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
.wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-f
or-mail
From: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
Date: Tue, 2 Feb 2010 14:07:45 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <hk9830$aiq$1@news.onet.pl>
References: <hk3oks$dqu$1@inews.gazeta.pl> <hk73rf$80n$1@inews.gazeta.pl>
<f...@4...com>
<hk7d8m$v8$1@news.interia.pl> <o...@b...softax.pl>
<hk92df$pbo$1@news.onet.pl> <hk96pt$o3i$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hk96n5$6cc$1@news.onet.pl> <hk97lu$olh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: abmn51.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265116064 10842 83.7.233.51 (2 Feb 2010 13:07:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Feb 2010 13:07:44 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hk97lu$olh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8050.1202
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8050.1202
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251935
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk97lu$olh$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>
>> Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag?
>
> Grand Vitara I (poprzednia wersja). Naped : oska (2H), dolaczany
> lewarkiem przod bez centralnego dyfra (4H), reduktor (4L).
>
>> Jeśli tak, to wyłącz ABS
>
> ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy
> wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe.
Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś
są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi
prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu
jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo
lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować
odciążaną tylną oś. W efekcie masz zmniejszoną skuteczność hamowania
względem jazdy na 2H ale nie tracisz stabilności. Coś za coś i dlatego
lepsze są skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi
pozwalającymi podczas hamowania na maksymalne wykorzystanie dostępnej
przyczepności.
MP
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.10 15:12 KJ Siła Słów
- 02.02.10 15:23 kamil
- 02.02.10 16:32 r...@k...pl
- 02.02.10 16:39 n...@o...pl
- 02.02.10 17:04 n...@o...pl
- 02.02.10 17:54 AL
- 03.02.10 10:27 n...@o...pl
- 03.02.10 10:33 n...@o...pl
- 03.02.10 10:35 n...@o...pl
- 03.02.10 10:48 Mihaj
- 03.02.10 11:31 Mihaj
- 03.02.10 17:14 PaweL
- 03.02.10 17:10 Irek N.
- 03.02.10 21:39 Irek N.
- 04.02.10 01:57 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=