eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-VRe: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
    .wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-f
    or-mail
    From: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Date: Tue, 2 Feb 2010 14:07:45 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <hk9830$aiq$1@news.onet.pl>
    References: <hk3oks$dqu$1@inews.gazeta.pl> <hk73rf$80n$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@4...com>
    <hk7d8m$v8$1@news.interia.pl> <o...@b...softax.pl>
    <hk92df$pbo$1@news.onet.pl> <hk96pt$o3i$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hk96n5$6cc$1@news.onet.pl> <hk97lu$olh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: abmn51.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1265116064 10842 83.7.233.51 (2 Feb 2010 13:07:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Feb 2010 13:07:44 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hk97lu$olh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8050.1202
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8050.1202
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251935
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk97lu$olh$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Mihaj pisze:
    >
    >> Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag?
    >
    > Grand Vitara I (poprzednia wersja). Naped : oska (2H), dolaczany
    > lewarkiem przod bez centralnego dyfra (4H), reduktor (4L).
    >
    >> Jeśli tak, to wyłącz ABS
    >
    > ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy
    > wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe.

    Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś
    są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi
    prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu
    jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo
    lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować
    odciążaną tylną oś. W efekcie masz zmniejszoną skuteczność hamowania
    względem jazdy na 2H ale nie tracisz stabilności. Coś za coś i dlatego
    lepsze są skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi
    pozwalającymi podczas hamowania na maksymalne wykorzystanie dostępnej
    przyczepności.

    MP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: