  • 31. Data: 2010-02-01 18:44:43
    Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:hk6tn0$ec0$1@inews.gazeta.pl...

    > przykladowy CR-V zachowywal sie dokladnie jak na tym filmie - pierwszy
    > samochod na rolkach w tescie - tez zreszta CR-V, czyli wniosek, ze te
    > modele tak maja - czyli nie ma co liczyc na 4x4 w trudnych sytuacjach:
    > http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
    elated

    zadna bulwarowka nie da rady w "trudnych sytuacjach".. dlatego to sa
    bulwarowki a nie terenowki ;)

    BTW: byc moze, jesli cr-v mial juz swoje lata,poprostu nie dbal wlasciciel o
    wymiane np oleju ( zgaduje w tylnim moscie) i stad, tak slabe dzialanie
    nawet dolaczonego napedu na tyl.

    Pozdr
    Mirek

  • 32. Data: 2010-02-01 19:22:44
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    pg

    >A auto mielilo kolami w miejscu? Bo w jadacym zawsze tyl sie kreci. ;)

    Zauwaz, ze spod obu tylnych kol wydobywa sie snieg, wiec pchaja ;)

  • 33. Data: 2010-02-01 19:27:14
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Irek N. pisze:

    > Poza tym zastanówcie się proszę do czego chcecie napęd wykorzystać.
    > Widzę to tak - jeśli do wygrzebania się z opresji to dołączany jest cacy
    > (a jeszcze lepiej jak ma reduktor i blokady), a jak do polepszenia
    > właściwości trakcyjnych (szybka jezda) - to chyba tylko
    > _torsenopodobny_. Nie ma jednego idealnego rozwiązania do wszystkiego,
    > przynajmniej ja to tak czuję.

    Zalezy co masz na mysli opresja, bo np. jadac autem przednionapedowym
    nagle dolacza Ci sie tyl i nie wiadomo co sie dzieje to lipa raczej, nie
    wiadomo czy jedziesz FWD czy AWD czy czym, jesli chodzi o wygrzebywanie
    sie to ok, pomaga, jesli chodzi o jazde to zaryzykuje stwierdzenie, ze
    jest niebezpieczny czasem. A taki uniwersalny naped (do wszystkiego -
    wygrzebywania sie, szybkiej jazdy w gorszym terenie i moze jakis
    mniejszy teren ale nie hardkor, ze tylko Mercedes G daje rade) to
    Cayenne/Q7/Touareg (moze Q7 mniej ze wzgledu na gabaryt).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 34. Data: 2010-02-01 19:28:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 18:39:04 +0100, WIHEDCNF napisał(a):

    > Masz dziś gorszy dzień?

    Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po prosty
    będzie kręcił wszystkimi kołami, a nie próbował podpychać lekko tyłem...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 35. Data: 2010-02-01 21:03:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 19:28:44 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po prosty
    >będzie kręcił wszystkimi kołami, a nie próbował podpychać lekko tyłem...

    Ale jak opony kiepskie, to i 4 kola d*.

    A swoja droga ciekawe jak to oprogramowali, bo faktycznie - wlaczamy
    tyl, auto [na dobrych oponach] zaczyna jechac, wiec sie tyl wylacza ..

    J.

  • 36. Data: 2010-02-01 21:21:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 18:43:08 +0100, Agent 0700 wrote:
    >Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z
    >załadowaną przyczepką na ubitym śniegu nie było problemu. Opony letnie.

    To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl
    brudny, a gorka byla do d* :-)

    J.

  • 37. Data: 2010-02-01 21:23:43
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po
    > prosty
    > będzie kręcił wszystkimi kołami, a nie próbował podpychać lekko
    > tyłem...

    Na pewno do właściwej osoby skierowałeś odpowiedź?
    ;-)

  • 38. Data: 2010-02-01 21:27:06
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik

    > Ale to nie zmienia faktu, że np. pod wyższą górkę wjedziesz na ośce
    > na
    > zimowych niż 4x4 na letnich :).

    Hmm...mam dokładnie odwrotne doświadczenia, nissan 4x4 na letnich
    śmigał pod dość stromą górkę, na którą ja swoim autkiem bałem się w
    ogóle spróbować na zimówkach, jechałem inną drogą może o połowę mniej
    stromą a i tak było cholernie ciężko.

  • 39. Data: 2010-02-01 21:33:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 21:27:06 +0100, WIHEDCNF wrote:
    >Użytkownik

    >Hmm...mam dokładnie odwrotne doświadczenia

    Bo to mocno zalezy od tego jakie zimowki, jakie letnie, i jak widac -
    jakie 4x4.

    J.

  • 40. Data: 2010-02-01 21:33:21
    Temat: Tucson
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > u mnie w tucsonie jest najprymitywniejsza wersja 4wd - sprzęgło
    > wiskotyczne,
    > działa to tak ,że po ok 0,5 sekundy uślizgu przoduu włącza się tył i
    > działa jakiś czas, co najmiej kilkanaście sekund,
    > dodatkowo można zablokować podział momentu 50:50,

    a jak sobie wyobrażasz sterowanie sprzęgłem wiskotycznym z kabiny kierowcy?

    w Tucsonie jest sprzęgło Borg-Warner sterowane elektrycznie

    Paweł