  • Data: 2011-05-26 11:42:13
    Temat: Re: Bufor RS-485
    Od: "AWa." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-26 09:22, Piotr Gałka pisze:

    > Myślę, że bardziej przydatne by było wyraźne sformułowanie problemu, a

    Witam,

    By nie było wątpliwości narysowałem na podstawie jakiegoś katalogu schemat:

    http://www.bpa.com.pl/pub/rs-485/index.html

    Mamy sieć A, do której przez potrzebny mi bufor (oznaczony na czerwono)
    ma być podpięte urządzenie B.
    Zadaniem bufora jest sprzętowe uniemożliwienie nadawania urządzeniu B w
    sieci A. (jednokierunkowy bufor sygnału różnicowego RS-485).
    Mógłbym w tej roli użyć zapętlonego transcivera full-duplex, ale
    przetwarzanie sygnału różnicowego na zwykły a potem znowu na różnicowy
    mi się nie podoba. Poza tym nie wiem, czy nadajnik full-duplex może
    pracować na nadajnik/odbiornik half-duplex.

    Co do obciążalności to wyraziłem się nieprecyzyjnie, nie chodzi mi o
    normalną obciążalność wprowadzaną do magistrali przez urządzenie, tylko
    o możliwość zakłócenia magistrali A, jeśli zostanie wyłączone napięcie
    zasilające bufor.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej