  • 21. Data: 2014-08-12 21:22:08
    Temat: Re: "Budżetowy" telewizor
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 12.08.2014 o 17:44 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Od dawna wierzylem że glupszych programistów niż ci od elektroniki
    > samochodowej nie spotkam. Okazało się że znalazłem ich w tv i można
    > zejśc poniżej dna.
    Jeżeli cię to pocieszy to dodam że podobni pisali programy dla dekoderów
    tv cyfrowej co to nam wprowadzili, instalowałem kilka różnych typów i
    każdy ma jakiś bug, a to posortowana lista kanałów się zeruje do ustawień
    jak po wyszukiwaniu, na potęgę kopią peny a dokładnie pliki na nich,
    "zapominają" ustawień, tak jest np z zasilaniem wzm antenowego z dekodera,
    po wyłączeniu z prądu, wyłącza zasilanie na wzm mimo że ustawia się to w
    menu i zapisuje w pamięci :), epg i nagrywanie to juz w ogóle cyrk długo
    by opowiadać.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2014-08-12 21:32:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 11.08.2014 o 09:35 Atlantis <m...@w...pl> pisze:

    > Powinienem szukać czegoś wyposażonego w jakieś konkretne technologie?
    Z tego co zauważyłem najlepsze tzn bezbłędne i dopracowane menu mają
    Panasoniki, na pewno plazmy ale to masz za duże, sądzę że lcd
    będzie miał podobne bo trudno oczekiwać żeby firma robiła inny firmware
    dla nich. Wygodny pilot, wszytko dobrze ułozone i najważniejsze
    działa, i to szybko, bez zacięć.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2014-08-12 22:27:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-12 18:02, Irokez pisze:
    > Samsung C650 ma to samo (LG chyba też).
    > Sprawę rozwiązało stworzenie listy ulubionych i dodanie kanałów, wtedy
    > nie trzeba przełączać trybów.
    samsung PS550 - to samo, a utworzenie listy ulubionych - działa, ale
    czas przełączania się między kanałami powoduje rezygnację z "skakania po
    kanałach". W dodatku przy takiej zlepionej liście - włączenie EPG
    powoduje pokazanie tylko treści dla kilku kanałów, a przełączenie się na
    inny kanał - czyści EPG i znów pokazuje tylko kilka (innych) kanałów,
    nie ma "pozostawania" treści w epg dla kanałów na których już byliśmy i
    epg się wczytało.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2014-08-12 23:47:21
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-12 12:23, Michał Lankosz pisze:

    > TV/monitor LG M2780D
    > - z jakiejś przydatnej (już nie pamiętam jakiej) funkcji nie da się
    > korzystać, bo wtedy TV się nagle wyłącza z wielkim trzaskiem w głośnikach

    Quick menu -> ustawienia wideo - podczas odtwarzania plików wideo.
    Wejście w funkcję powoduje strzał w głośnikach i restart TV.

    --
    Michał

  • 25. Data: 2014-08-13 09:34:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-12 18:02, Irokez pisze:

    > Samsung C650 ma to samo (LG chyba też).
    > Sprawę rozwiązało stworzenie listy ulubionych i dodanie kanałów, wtedy
    > nie trzeba przełączać trybów.

    Najwyraźniej nie we wszystkich wersjach softu. Mam ten telewizor i nie
    zauważyłem wspomnianego problemu. Po uruchomieniu nadawania DVB-T w moim
    regionie miałem na jednej liście zarówno cyfrowej, jak i analogowe
    kanały. Nawet się dziwiłem, bo niedługo po skasowaniu analogowych
    nadajników jeszcze raz przeskanowałem pasmo i okazało się, że dwie
    analogowe stacje się ostały. Odbierały co prawda słabo (zapewne nadawały
    z sąsiedniego województwa) ale jednak. Przez jakiś czas "wisiały" na
    liście kanałów tuż za cyfrowymi.

  • 26. Data: 2014-08-13 10:56:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > 2) To telewizor analogowo cyfrowy. Ale nie można miec kanałów cyfrowych i
    > analogowych na jednej liście. Muszę przełaczyć tryb pracy telewizora
    > między trybami poprzez wejście w głebokie menu. Efektem czego podpięcie
    > kablowki i anteny jest bez sensu bo osoba nie orientująca się w menu nie
    > jest w stanie korzystać z wspólnej listy. Mam wrażenie że formware jest
    > tak głeboko oddzielone że nawet interfejs usera jest napisany dwa razy -
    > po przełaczeniu w częśc cyfrową pewne elementy graficzne wyglądają
    > subtelnie inaczej choć pozornie identycznie
    >

    > Sharp ma 2 lata.

    Mam 1,5 rocznego Panasonica 42 cale. Tak samo ma 3 listy kanałów: analog,
    DVB-T, DVB-C. W kablówce część programów mam w DVB-C, a część w analogu. Nie
    da się wygodnie przełaczać miezy nimi.

    > Mam w domu 8 czy 7 letnią Bravię KDL-xxxx. Cierpi na ten sam problem co
    > sharp, czyli to *DWA* telewizory w jednym, przy czym w Bravia nawet nie
    > próbowali tego ukryć, menu częsci cyfrowej jest zupełnie inne niż
    > analogowej (i chyba podłaczone przez composite sądząc po rozmazaniu
    > obrazu). Innymi słowy problem istniejący w firmware tv od 6 lat nie został
    > rozwiązany, wręcz przeciwnie dwie rózne firmy maja taki sam shit co chyba
    > swiadczy o tym że leją na klienta końcowego wszyscy jak leci.

    Mój Panasonic ma jeszcze wkurzającą właściwość, a mianowicie samoczynne
    ściemnianie obrazu. Gdy w filmie jest ciemna scena, to już zupełnie nic nie
    widać. Serwis poradził ustawienie profilu "Prawdziwe kino".

    > Od dawna wierzylem że glupszych programistów niż ci od elektroniki
    > samochodowej nie spotkam. Okazało się że znalazłem ich w tv i można zejśc
    > poniżej dna.

    Przez 1,5 roku pojawiło się tylko jedno nowe firmware.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2014-08-13 12:03:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    będzie miał podobne bo trudno oczekiwać żeby firma robiła inny firmware
    dla nich. Wygodny pilot, wszytko dobrze ułozone i najważniejsze

    Ja ma Panasonica, też ma kilka błędów i uciążliwości. Tak na szybko:
    - Samoczynne ściemnianie i rozjaśnianie obrazu - największa porażka.
    - Po włączeniu MUTE, a następnie zmniejszeniu głośności, MUTE się wyłącza.
    Stary Philips CRT miał to zrobione sensownie - regulacja głośności nie
    wyłączała MUTE.
    - Brak wspólnej listy kanałów dla analogu, DVB-T i DVB-C.
    - Zawieszanie się telewizora (wymagane wyłączenie zasilania) w czasie prób
    podłączenia do kina domowego przez HDMI ARC.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2014-08-13 12:05:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > Powinieneś szukać takiego w którym firmware nie było pisane przez
    > imbecyli. Niestety w wiekszości telewizorów takie ma. To się da tylko
    > sprawdzić używając na codzień. Dlatego osobiście unikam np. telewizorow
    > marki Sharp ze względu na absurdy firmware. Reszta pewno bedzie działać
    > tak samo w każdym tanim, dlatego najpierw poprosiłbym sprzedawcę o pilota
    > i sprawdził kilka rzeczy.

    nie ma jakiegoś alternatywnego firmware'u ?

  • 29. Data: 2014-08-13 19:38:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.08.2014 o 12:03 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    pisze:

> [...]
    > działa, i to szybko, bez zacięć.
    >

    > Ja ma Panasonica, też ma kilka błędów i uciążliwości. Tak na szybko:
    To dziwne, może jakaś starsza seria, ja mam pół roku i nie narzekam.

    > - Samoczynne ściemnianie i rozjaśnianie obrazu - największa porażka.
    A masz włączony sensor zewn oświetlenia? spróbuj go wyłączyć, albo
    przełączyć tv w tryb kinowy, mój ma nawet dwa, a że od razu go tak
    przełączyłem to w ogóle tego efektu nie zuważyłem.

    > - Po włączeniu MUTE, a następnie zmniejszeniu głośności, MUTE się
    > wyłącza.
    > Stary Philips CRT miał to zrobione sensownie - regulacja głośności nie
    > wyłączała MUTE.
    Z tym akurat jest różnie w zależności od producenta.

    > - Brak wspólnej listy kanałów dla analogu, DVB-T i DVB-C.
    Utwórz ulubione i tam możesz wrzucić wszystko.

    > - Zawieszanie się telewizora (wymagane wyłączenie zasilania) w czasie
    > prób podłączenia do kina domowego przez HDMI ARC.
    A to ciekawe, ja mam podłączone oba wejścia hdmi i żadnego problemu z nimi
    nie ma, jedynie denerwującym jest fakt, że piorytetowo zawsze zaczyna od
    AV1 i trzeba go ręcznie przełączyć na odpowiednie hdmi.

    Ostatnio podłączałaem Toshibę, tam to dopiero jest pop..ne menu, jak już
    wyszukał kanały i je zapisał, to po zmianach juz aktualizacja nie była
    możliwa, pisał że zapisuje i na tym się kończyło, a ustawienie go to
    wyższa szkoła jazdy, nawet z instrukcją.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2014-08-15 00:20:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    pisze:

> [...]
    >

    > Ja ma Panasonica, też ma kilka błędów i uciążliwości. Tak na szybko:
    To dziwne, może jakaś starsza seria, ja mam pół roku i nie narzekam.

    Panasonic TX-L42ET5E kupiony 1,5 roku temu.

> [...]
    przełączyć tv w tryb kinowy, mój ma nawet dwa, a że od razu go tak
    przełączyłem to w ogóle tego efektu nie zuważyłem.

    Nie wiem czy ma czujnik oświetlenia. Nigdzie w menu nie znalazłem opcji
    wyłączenia czujnika. Wsparcie techniczne poradziło obejść problem poprzez
    włączenie trybu "prawdziwe kino". Jest lepiej, ale kolory nie są zbyt ładne.
    Nie wiem dlaczego do tej pory nie poprawili tego błedu w sofcie.

> [...]
    > wyłączała MUTE.
    Z tym akurat jest różnie w zależności od producenta.

    Ale miło byłoby jakby było zrobione sensownie.

    > - Brak wspólnej listy kanałów dla analogu, DVB-T i DVB-C.
    Utwórz ulubione i tam możesz wrzucić wszystko.

    Chyba nie mam opcji listy ulubionych.

> [...]
    nie ma, jedynie denerwującym jest fakt, że piorytetowo zawsze zaczyna od
    AV1 i trzeba go ręcznie przełączyć na odpowiednie hdmi.

    Też mam tak, że tylko HDMI1 automatycznie przełącza TV.

    HDMI2 ma ARC i próba "sparowania" go z kinem domowym powoduje zawieszenie
    się TV.

[...]

    A ja żałuję, że nie kupiłem Philipsa, nawet mniejszego 40 cali.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba