  • 1. Data: 2011-11-08 08:01:25
    Temat: Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy możecie mi polecić jakieś sensowne, ale niedrogie zimówki w rozmiarze
    205/55R16? Konkretnie - do Peugeota 307 kombi. Jazda zimą - głównie po
    Warszawie, aczkolwiek możliwa też sporadyczna jazda po nieodśnieżonych (ale
    płaskich) drogach w okolicznych wioskach. Priorytet - przystępna cena.

    Zasadniczo jestem fanem opon całorocznych (mam w innym aucie od 3 lat i nie
    narzekam), ale w tym Peugeocie jestem za bardzo zadowolony z letnich opon
    (Pirelli p7) i póki one są dobre, to postanowiłem jeździć na nich na zmianę z
    jakimiś zimowymi - które teraz muszę kupić.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-11-08 08:13:17
    Temat: Re: Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-11-08 08:01, Latet pisze:
> [...]
    > głównie po Warszawie, aczkolwiek możliwa też sporadyczna jazda po
    > nieodśnieżonych (ale płaskich) drogach w okolicznych wioskach. Priorytet

    Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i
    wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

    Wystrzegaj się wynalazków typu Kelly, Wanili, Goodride - oponiarze będą
    Ci wciskać, że lepsza nowa chińska niż używana markowa... be-ze-du-ra!

  • 3. Data: 2011-11-08 08:30:17
    Od: "Radarro" <r...@g...pl>

    Latet <l...@l...pl> napisał(a):

    Jak chcesz budzetowo, to kup mniejszy rozmiar, bedzie taniej.
    Np 195 albo nawet 185.
    Potrzebujesz 205 na zime w takim Pugu?

    U mnie jest 205/16 w lecie, a na zime daje 185/15 w podobnym gabarytowo aucie.

    R.

  • 4. Data: 2011-11-08 08:36:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-11-08 08:13, *Krzysiek Matyasik* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i
    > wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

    Dobra+ na śniegu, kiepska na suchym i *fatalna* na mokrym bym powiedział.
    A ze strefy niskich cen to bym wybrał jakąś Fuldę, Nokiana czy nawet
    Barum - ponoć nie najgorsze.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2011-11-08 08:50:24
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > U mnie jest 205/16 w lecie, a na zime daje 185/15 w
    > podobnym gabarytowo aucie.

    To musisz użyć niezłej siły że założyć 15'' opony na 16''
    felgę ;-))).
    Zauważ że kolega zmienia opony, a nie całe koła.

  • 6. Data: 2011-11-08 08:52:25
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Krzysiek Matyasik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i
    > wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

    Problem z frigo 2 jest taki, że to opona śnieżna de facto i w takich
    warunkach spisuje się wyśmienicie co mogę sam potwierdzić. W górach ani razu
    się nie zakopałem a większe zaspy przejeżdzałem z rozpędu. Zero problemów z
    trakcją.

    Najgorzej jest na mokrym asfalcie kiedy robi się ciepło - wtedy potrafi być
    nieprzyjemnie. Teraz kwestia tego jak będzie w tym roku w mieście - jeżeli
    opór śniegu to spoko, ale jeżeli zima będzie łagodna to nie wiem czy nie
    warto poszukać "zimówki cywilizacyjnej" takiej jak Uniroyal MS, który nie
    wygra z frigo na śniegu, ale w całokształcie jest lepszy z uwagi na naprawdę
    dobre zachowanie na asfalcie.

    Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto mieszka za
    miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach będzie idealna :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2011-11-08 10:05:33
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 08.11.2011 08:50, Robert_J pisze:
    > To musisz użyć niezłej siły że założyć 15'' opony na 16'' felgę ;-))).
    > Zauważ że kolega zmienia opony, a nie całe koła.

    Mi na zeszłą zimę sporo taniej wyszło kupić felgi blaszanki 15 cali z
    nowymi oponami niż same opony na 16 cali. Jeno ja mam ten wredny drogi
    rozmiar z obniżonym profilem (205/50).

    S.

  • 8. Data: 2011-11-08 10:53:20
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"

    > Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto
    > mieszka za miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach
    > będzie idealna :)

    Ja robię w tym roku eksperyment i na jedną oś dałem Michelin Alpine, a
    na drugą Frigo 2 - jedne będą trzymały na śniegu a drugie na wodzie -
    taka jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

  • 9. Data: 2011-11-08 10:55:04
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugą Frigo 2 - jedne będą trzymały na śniegu a drugie na wodzie - taka
    > jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

    Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe. Nie
    będziesz musiał zmieniać :)

  • 10. Data: 2011-11-08 11:02:11
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Agent"

    > Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą
    > zimowe. Nie będziesz musiał zmieniać :)

    Nie sprawdza się, próbowałem tak ubiegłej zimy i zawsze coś się slizgało
    :)