  • 21. Data: 2009-10-16 13:13:59
    Temat: Re: Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message
    news:1wsw1tqnm3xfa$.1wlcv6z0pfpx0$.dlg@40tude.net...

    > Pytałem serio i sądziłem że dostanę serio modpowiedź.

    first person shooter

  • 22. Data: 2009-10-16 15:45:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 14:13:59 +0100, tg napisał(a):

    > first person shooter

    A jak to się przekłada na parametry techniczne karty?
    --
    Jacek

  • 23. Data: 2009-10-16 15:53:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > A jak to się przekłada na parametry techniczne karty?

    Udajesz, trollujesz czy naprawde masz problemy z pojeciem czegos, co reszta
    grupy zrozumiala?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2009-10-17 10:58:18
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message

    > A jak to się przekłada na parametry techniczne karty?

    w wiekszosc rts, turowek, tpp mozna zagrac nawet jezeli czasem
    ilosc klatek na sekunde spadnie do kilku - czyli gra 'przytnie'

    w wiekszosci strzelanek fpp, zwlaszcza online dostaniesz wtedy
    head shota, wiec przyjemnosc z gry zadna

    dlatego w shotterach raczej wazna (w przeciwienstwie do reszty
    gier) jest minimalna a nie srednia ilosc klatek

  • 25. Data: 2009-10-17 13:27:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 11:58:18 +0100, tg napisał(a):

> [...]
    >
    > dlatego w shotterach raczej wazna (w przeciwienstwie do reszty
    > gier) jest minimalna a nie srednia ilosc klatek

    No cóż, nawet dla kogoś nie grającego to jest dosyć oczywiste. Ale dalej
    nie bardzo rozumiem jaki parametr kart graficznych mógł mieć pytek na
    myśli. Jeśli użyty przez niego akronim FPS odczytac jako "liczba klatek na
    sekundę" to przecież ona zaledwie (szacunkowo) w połowie zależy od
    parametrów karty W drugiej połowie zależy od parametrów kompa. Krótko
    mówiąc, pytanie było bardzo nieprecyzyjne i wymagało od odpowiadających
    dodatkowej pracy myślowej aby zdeszyfrować pytanie.
    --
    Jacek

  • 26. Data: 2009-10-17 13:32:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:53:57 +0100, kamil napisał(a):

    > Udajesz, trollujesz

    Usiłuję ci podpowiedzieć delikatnie że zadajesz nie przemyślane do końca
    pytania, zwalając na odpowiadaczy dodatkowy wysiłek w celu domyślenia się o
    co ci właściwie chodzi. Ponieważ są tu na ogół ludzie inteligentni,
    przychodzi im to bez większego trudu, tym niemniej to nieładnie pytać tak
    niestarannie. Ponieważ gdy mówiłem ci to delikatnie nie zrozumiałeś, więc
    teraz ci mówię prosto z mostu: Popracuj nad swoimi pytaniami.
    Oczywiście, możesz wyjść na ulicę śmierdzący i obdarty. Żyjemy w wolnym
    kraju. Ale skutki będą mało ciekawe i dużo lepiej wychodzić na ulicę umytym
    i dobrze ubranym, nie?
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2009-10-20 08:18:13
    Od: fv <f...@c...com>

    Jacek Maciejewski wrote:
    > Krótko
    > mówiąc, pytanie było bardzo nieprecyzyjne i wymagało od odpowiadających
    > dodatkowej pracy myślowej aby zdeszyfrować pytanie.

    Czyli jednak troll ;-)

    Ostatecznie zakupiłem Gigabyte HD 4650 za 247zł (sklepik osiedlowy), odpaliłem HoMM5
    w 1024x768 na
    maksymalnych detalach +x4 AA +x16 Anizo i nawet się nie zająknie. Karta spełnia swoje
    zadanie ;-)

    Jakoś obrazu jest _bardzo_ wysoka i porównywalna (ale wciąż ciut niższa) do karty
    Sapphire Radeon
    9100 którą kiedyś miałem. Absolutna żyleta na monitorze CRT.

    PS: procesor okazało się że mam X2 4800+, co oznacza 2.5GHz taktowania (tak mi pisze
    bios).
    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 28. Data: 2009-10-20 10:25:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    fv pisze:
    > Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier z gatunku innego niż Strzelanki Gdzie
    Widok Jest Oczyma
    > Strzelającego - co polecacie?
    > lub:
    > Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier z gatunku innego niż Frustrująco Płonne
    Strzelaniny - co
    > polecacie?

    Proszę, nie używajcie słowa "budżetowa"!!!!

    To paskudna kalka z języka angielskiego.

    Tania, niedroga, ekonomiczna, ale za Chiny Ludowe nie stano-
    wiąca części budżetu przecież, a więc nie budżetowa!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 29. Data: 2009-10-21 12:09:28
    Od: fv <f...@c...com>

    Radosław Sokół wrote:
    > Proszę, nie używajcie słowa "budżetowa"!!!!
    >
    > To paskudna kalka z języka angielskiego.
    >
    > Tania, niedroga, ekonomiczna, ale za Chiny Ludowe nie stano-
    > wiąca części budżetu przecież, a więc nie budżetowa!

    Ale "tania/niedroga" to obciach, tak jak gdyby nie było mnie stać. Sugeruje niski
    status społeczny.
    "Ekonomiczna" rodzi zaś pytania "ale w jakim sensie" oraz odpowiedzi "to zależy".
    Ponadto siłą
    rzeczy powraca do budżetu ;-)

    "Budżetowa" jest powszechnie (tj. w naszym środowisku) zrozumiałym przymiotnikiem.
    Może i
    niepięknym, być może zapożyczonym, ale i tak lepszym niż Walentynki i "Napij się z
    nami w Helołin".

    Chcę powiedzieć, że nie wszystko co hamerykańskie/angolskie musi być od razu wraże.
    Angielski ma
    wiele dobrych cech, min. tą że jednym słowem często określają skomplikowaną sytuację.
    Jak np.
    właśnie "budget card".

    Tutaj będę już bronił się nieco mocniej, niż przy zawstydzająco grzesznym "FPS".

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 30. Data: 2009-12-29 12:39:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    fv pisze:
    > Ale "tania/niedroga" to obciach, tak jak gdyby nie było mnie stać. Sugeruje niski
    status społeczny.

    Bzdura.

    Szczególnie, jeżeli chodzi o przymiotnik "niedroga".

    > "Budżetowa" jest powszechnie (tj. w naszym środowisku) zrozumiałym przymiotnikiem.
    Może i

    Niestety. Trzeba z tym walczyć.

> [...]
    Angielski ma
    > wiele dobrych cech, min. tą że jednym słowem często określają skomplikowaną

    Tu nie ma skomplikowanej sytuacji. Tu jest prosta sytuacja
    "szukam taniego sprzętu, ale boję się, że jakiś chojrak
    pomyśli, że na nic więcej mnie nie stać".

    Należy kupować to, co jest potrzebne. Nie ma nic złego w
    kupowaniu czegoś taniego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |