  • 11. Data: 2014-05-30 14:57:29
    Temat: Re: Budowa sieci domowej
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-30 13:53, Atlantis pisze:

    > Tak wykonana sieć działa już od dobrych dziesięciu lat, albo i więcej -
    > jeśli liczyć czas, kiedy składała się tylko z dwóch komputerów
    > połączonych scrossowanym kablem. :)
    > Generalnie nie jest tak źle. Żadne kable nie są prowadzone na zewnątrz,
    > a wszystkie połączenia są przerzucone między sąsiednimi pokojami na
    > jednym piętrze. Myślę, że blaszany dach może mieć tu coś do rzeczy.

    Jeżeli dach jest blaszany i jest na nim zamontowana instalacja odgromowa
    lub dach jest uziemiony to dość skutecznie zabezpiecza on przed EMP.
    Dobrze wykonana instalacja odgromowa tworzy swego rodzaju klatkę Faradaya

    > Myślę jednak, że połączenia w ścianach puszczę już kablami ekranowanymi.
    > Do tej pory nie miało to sensu, skoro i tak nie mam skrzynki...

    Stosowanie przewodów ekranowanych nie jest uzależnione od posiadania
    skrzynki na sprzęt.

    > W tej chwili myślę nad zakupem skrzynki, patch panelu i jakiego switcha
    > (np. http://allegro.pl/i4274883345.html), który współpracowałby z
    > dotychczasowym routerem. Sam router albo zamontowałbym w jakiś sposób
    > wewnątrz skrzynki wyprowadzając anteny na zewnątrz, albo po prostu
    > powiesiłbym go na ścianie zaraz obok niej.
    >
    > Celem uziemienia skrzynki wystarczy połączyć ją z przewodem ochronnym
    > instalacji elektrycznej?

    Zasadniczo tak.

    > Taki ochronnik działa tylko na kablu z uziemionym ekranem?

    Działa z każdym kablem, ale sam ochronnik musi być połączony z
    uziemieniem i jest wskazany właśnie z kablem nieekranowanym. W przypadku
    kabla ekranowanego sam ekran dość dobrze chroni przed EMP i zabezpiecza
    przed zbyt wysokimi potencjałami.

    > Wiem. Na razie jednak planuję pozostać przy obecnym routerze.
    > Czteroportowy TP-Link, taki wieszany na ścianie. :)

    Jeżeli z samym routerem nie ma problemów to wystarczy dokupić 16 portowy
    switch i po sprawie.
    A propos montowania takich routerów wewnątrz szafy. Można to zrobić na
    kilka sposobów:
    1. Położyć swobodnie na panelu rackowym lub półeczce.
    2. Zamocować do szyny przy użyciu opasek samozaciskowych tzw. "trytek"
    3. Przykleić do ścianki piankową taśmą dwustronnie klejącą.
    4. Powiesić na śrubkach z łbami stożkowymi. Same śruby można przykręcić
    do ścianki lub listwy, gwintując otwór, skręcając nakrętkami lub
    wkręcając do tzw. nitonakrętek, które wcześniej trzeba obsadzić w
    ściance lub wewnętrznej listwie. Do zamocowania (zaciśnięcia)
    nitonakrętek trzeba mieć specjalne narzędzie
    http://www.incop.pl/40,254,nitonakretka-otwarta-cyli
    ndryczna-radelkowana-aluminiowa

  • 12. Data: 2014-05-30 15:42:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-30 13:56, Netopeerek pisze:

    > Pozycja względem siebie teoretycznie nie jest bez znaczenia, ale też nie
    > będziesz miał na to wpływu jak fala EM rozchodząc się po budynku ulegać
    > będzie wielu odbiciom zmieniając polaryzację. Jednak rozrzucenie anten w
    > trzech róznych miejscach ma sens.

    Przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie: Sam router zostawić tam,
    gdzie jest teraz. Zamiast tego podciągnąć kabel od szafki ze switchem i
    zamontować gniazdko zaraz obok routera na ścianie. W samej szafce
    połączyć odpowiednie gniazdko na patch panelu z portem switcha.

    > Tu trudno jest podpowiedzieć. Ja bym robił w rack. Masz zapewnioną
    > wentylację oraz dobre dojście i możliwośc konfiguracji. U znajomego jest
    > to metalowa kaseta w ścianie zakryta obrazem ale jest problem z
    > odprowadzaniem ciepła.

    Mógłbym taką skrzynkę zamontować pod dachem? To znaczy mam na myśli ten
    kawałek przestrzeni pomiędzy drewnianym sufitem na poddaszu, a blaszanym
    dachem. Nie rzucałaby się tam w oczy. Z drugiej strony może lepiej warto
    mieć taką skrzynkę na oku? No i pozostaje jeszcze problem grzania się
    takiej przestrzeni podczas letnich upałów...