  • Data: 2014-05-30 13:56:18
    Temat: Re: Budowa sieci domowej
    Od: "Netopeerek" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:lm9q6q$teu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Mam w routerze trzy anteny. Wyprowadzając je poza skrzynkę ustawić je w
    > takiej pozycji względem siebie jak teraz, czy mogę np. poprowadzić ten
    > kabel kawałek dalej i porozmieszczać anteny na całym piętrze celem
    > poprawienia zasięgu?

    Pozycja względem siebie teoretycznie nie jest bez znaczenia, ale też nie
    będziesz miał na to wpływu jak fala EM rozchodząc się po budynku ulegać
    będzie wielu odbiciom zmieniając polaryzację. Jednak rozrzucenie anten w
    trzech róznych miejscach ma sens.
    Ja przez jakiś czas miałem dwa routery z WiFi pracujące jako WDS Bridge,
    czyli że ich WiFi porty pracowały jako most między sobą, a jednocześnie z
    punktem dostępowym do obu z nich dla pozostałych urządzeń. W ten sposób
    miałem lepsze pokrycie w budynku i na zewnątrz.

    > Czegoś pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami:
    > 1) Zakup całkowicie nowego sprzętu, montowanego w szafach rack.
    > 2) Dotychczasowy sprzęt rozrzucony chaotycznie, czasem zamknięty w
    > szafce, czasem nie, kable wiszące przy ścianach.
    > Najchętniej zrobiłbym to w następujący sposób: skrzynka rack, wewnątrz
    > wkręcony switch obsługujący wszystkie gniazdka w domu, obok niego
    > dotychczasowy router TP-Linka, w jakiś sposób przykręcony do czegoś. :)

    Tu trudno jest podpowiedzieć. Ja bym robił w rack. Masz zapewnioną
    wentylację oraz dobre dojście i możliwośc konfiguracji. U znajomego jest to
    metalowa kaseta w ścianie zakryta obrazem ale jest problem z odprowadzaniem
    ciepła.